• Primolut88

IVF under 2014

Sådär nu har vi varit nere och vänt igen. Allt har sett bra ut tills idag när det va sista kollen då va det jättemånga lite för små blåsor och inget bra blodprov. Så nu avbryter vi och kör igång med att öka på nässprayen ta vaginaltablettern och blodförtunnande sprutor. Snacka om att man blir knäckt och måste bryta ihop stup i kvarten i denna värld

• Primolut88

Idag är det dags för sista blodförtunnande sprutan och imorgon blodprov som förhoppningsvis visar att nässprayen gör sitt jobb. Och förhoppningsvis för jag börja med dom rätta sprutorna under veckan:) vilken veckodag har ni börjat med sprutorna? Förra omgången började jag på en lördag och hoppas att jag slipper vänta så länge denna gången.

• Primolut88

Idag är det svårt att somna.. Ska till kliniken och ta blodprov och vul imorgon och hoppas verkligen på ett positivt besked den här gången men jag vågar inte ens hoppas på det.

• Primolut88
    Sillavi skrev 2014-05-20 10:51:16 följande:
    Madddan - säkert lågt bt och det är ingen fara eg. Bara att om du svimmar så kan det ju bli farligt om du trillar så du slår i tex huvudet elr annat. Men ändå bra att kolla upp trycket. Är säkert en kombo av lågt bt och dålig näring. Man kan ju få sämre bt om man äter oregelbundet. Jag hade 100/70 i höstas och svimmade några gånger, inget farligt men väldigt obehagligt. Iaf mkt mkt bättre än högt bt.

Primolut88 - hur gick det igår?

Hemljuvahem - Förstår oron. Vad säger kliniken? kan du inte få komma in och kolla nu då? Sist så fick jag också extrema flytningar och var livrädd för släpp tidigare. Ringde och pratade med kliniken och dom sa att det får man och det är absolut naturligt.

tungmetall - åhh spännande med så mkt symptom ändå hoppas på fint resultat på lördag då

Gårdagen gick hur bra som helst allt såg bra ut så efter en 12 timmars arbetsdag idag har jag äntligen tagit äggmognadssprutan så nu blir det sova så jag orkar med en minst lika lång dag imorgon och äggplock på torsdag
  • Primolut88
    Starshaped skrev 2014-05-22 12:02:29 följande:
    Håller tummar och tår att ni idag fick måååånga och fina ägg :) Kram!

13 ägg utplockade så dom ligger väl och befruktas så mycke det bara går nu hoppas vi
  • Primolut88
    Starshaped skrev 2014-05-22 16:42:14 följande:
    Wiiii! Härligt att höra! Håller tummarna för att mååååånga av de blir befruktade! :)

9 befruktade och insättning på tisdag
  • Primolut88
    Sillavi skrev 2014-05-27 09:30:26 följande:
    Primolut - Insättning idag va? Håller verkligen tummen för er. stort lycka till.

Supers - var det äggplock idag lycka till du också.

Ja nu va det insatt och 6 st i frysen. Hoppas hoppas hoppas
  • Primolut88

Varför ska dagarna gå så långsamt? Och det blir inte bättre av att sambon jobbar eftermiddag denna vecka. Lääängtar till på måndag när testet ska tas

• Primolut88
    Sillavi skrev 2014-06-03 09:35:17 följande:
    Ja väntan och åter väntan blir man van vid...hur mår du, känner du ngt? Har du td på måndag alltså? Hoppas du kan sysselsätta dig med saker så tiden går lite snabbare

Japp på måndag gäller det snacka om att men inte kommer kunna sova den natten det där med sysselsättning är det värre med.
  • Primolut88
    Lokattis skrev 2014-06-09 15:26:46 följande:
    Stort stort grattis!!!

Tack! Det samma en bra start på veckan för oss båda
  • Primolut88
    Bell13 skrev 2014-06-25 18:32:06 följande:
    Grattis :) fick du se den lilla?

Japp men jag såg den men jag fattade inte hur man skulle se att den levde men läkaren sa att den gjorde det så då tror vi på honom
  • Primolut88
    Mandelmumsa skrev 2014-06-26 10:39:52 följande:
    Men det brukar ju synas tydligt när hjärtat pickar! :)

Jag skyller på att jag ser dåligt och att mina linser börjar bli gamla
  • Primolut88
    maka011 skrev 2014-09-01 15:58:11 följande:

Hoppades innerligt att jag skulle slippa bli en del av den här tråden, men hej här är jag..

För att göra en lång och ledsen historia kort så har jag pco och min sambo lågt antal dugliga spermier..

Så vi blev uppsatta i kö till ivf idag.

Känns som att jag aldrig kommer att sluta gråta.. :'(

Ska försöka peppa lite

Jag har pcos i stort sett samma sak som pco, vi lyckades på första försöket och är nu i vecka 17 och bara väntar på Rul som är om två veckor.
  • Primolut88

Idag har vi varit på RUL hela dagen. Vi åkte dit med förhoppningen om att allt skulle se bra ut vi fick en smärre chock. Vi ska tydligen få tvillingar

• Primolut88
    Cyanea skrev 2015-03-17 08:48:32 följande:

Hej alla finisar i tråden! 

Jag tänkte uppdatera lite...!

Jag har varit borta ett tag nu... Jag gick in i väggen i december och har varit hemma på heltid sedan 1/12. Däromkring gick FET1, vårt andra embryo alltså, inte bra, så det var jättetufft. Direkt efter FET 1 fick vi påbörja FET 2. Båda frysåterförandena har jag blivit stimulerad eftersom min egen ägglossning la av efter äggplocket i somras. 

Idag är min officiella TD, 15 dagar efter återförandet den 2/3 och... jag är gravid. Jag tog ett test för bara en dryg timme sedan, och det blev positivt. Vårt första positiva test någonsin! Jag är gravid! :'D 

Jag är så himla glad just nu. Håller tummarna för att det är bra med er allihop. 

Massor av kramar//Cyanea (TS)

Vad spännande grattis!! Håller tummarna för att det ska gå hela vägen

Själv har jag nästan glömt bort hur det va att genomgå ivf för den 23/1 föddes våra tvilling flickor.
  • Primolut88
    Cyanea skrev 2015-03-17 16:27:41 följande:

Herregud - tvillingar!!! Enäggs eller två? Grattis grattis <3

Enäggs som inte upptäcktes på mitt tidiga vul på ivf-kliniken utan först på Rul i v. 19

Tack tack
Svar på tråden IVF under 2014