• ET86

IVF under 2014

linnea83 skrev 2014-03-19 10:38:46 följande:

Jag tar mina sprutor (menopur och orgalutran) samma tid kl 21.00.Varierar ställe på en höft..Min man tar dom på mig :).

www.nattstad.se/drommenomettbarn

Min man tar min Orgalutran på mig, och eftersom han jobbar skift så blev de en ganska sen tid för den sprutan så att tiderna ska passa.
  • ET86
    knaestoot skrev 2014-03-20 07:42:51 följande:

ET86: jag tog också sprutorna väldigt sent, runt 22.00 då jag också jobbar skift.
    Jag kunde faktiskt ta dem själv till slut - upptäckte att mannen jobbade kväll/natt, dag 2 på sprutorna och ingen annan var hemma som kunde hjälpa mig.. Har massiv sprut-fobi men Efter massa ångest och tårar lyckades jag - vad man växer som person när man är inne i nåt sånt här och inte har nåt val... :)

Kommer få göra samma sak i helgen, känns sådär redan nu. Hoppas på att de ska gå bra iaf.
  • ET86

Någon mer än jag som tycker att sprutorna gör ondare blir segare att ta för varje dag som ska tas?

Huvudvärk som övergår till illamående (de står ju under biverkningar) tänkte kolla om nån mer har känt av de? (Är på sprutdag 9 idag)

• ET86
    hemljuvahem skrev 2014-03-22 22:25:08 följande:
    Jag känner så absolut!
    Känner du lika med sprutorna eller "bara" huvudvärk & illamående?

Då är man inte ensam iaf.
  • ET86
    hemljuvahem skrev 2014-03-23 09:44:36 följande:
    Känner så med allt; Att sprutorna känns segare samt huvudvärken och illamåendet.
    Vet inte om det var lättare att ta sprutorna i början för det var lite spännande och "nyhetens behag"

Nu undrar jag mest om det händer något i mina nedre regioner... imorgon får man veta
    Skönt att veta att man inte är ensam om de då :) de kanske är att man blivit mer känslig eller att man är mer försiktig.

Ska också iväg och kika hur de ser ut imorgon. Lycka till!
  • ET86
    Moolie skrev 2014-03-23 17:18:33 följande:

Missfall... 9+3. Gjorde fruktansvärt ont. Satt och skrek på toaletten...

Nya tag efter semestern!

Lycka till och kram på er alla!!

:(

Skickar en stor styrkekram.
  • ET86
    hemljuvahem skrev 2014-03-24 13:27:57 följande:

Jahapp då har man brölat så det räcker och blir över.

Fick avbryta min behandling då mina blåsor inte växt till sig nog. Shit vilken smäll i ansikte även om jag visste det innerst inne.

Så får jag blöda 2ggr innan jag kan börja om med högre dos men sköterskan tyckte det var bra för då kunde jag gå ner ytterligare ett par kg! Precis vad jag behövde höra där och då....maaaaaah

Usch va tråkigt! :( skickar lite styrka till dig.

Hur stora var dina blåsor & vilken sprutdag är/var du på?

Var precis iväg jag också, ska på nytt besök senare i veckan och fortsätta med sprutorna ett par dagar till.
  • ET86
    Bell13 skrev 2014-04-14 12:03:41 följande:
    Har läst din blogg och det där med att kissa på natten brukar betyda att man är gravid. Illamåendet tyder ju också på det.

Jag gissar på att du har en baby i magen
    Man kan bara hoppas på de bästa :) får se på fredag vad testet visar
  • ET86

Glad påsk till er alla!

Idag hade jag min testdag och testet visade gravid iaf :) hoppas lilla fröet växer som de ska bara. Ringer väl mottagningen efter helgen så får vi se vad dom säger.

m2.nattstad.se/ResanMotAttBliTre

• ET86
    Längta skrev 2014-05-05 15:52:49 följande:

Vul idag. V.10 (9+5). Fostret hade slutat växa i ungefär v.6. Jag var så nervös över att göra de här vul för ja var rädd för precis de här. :( Så ska göra medicinsk abort på sjukhuset på torsdag. Hur fasen bearbetar man förlust av ett barn men kämpat i snart 3 år med?? Och inget nytt försök förrän i augusti/september. Känner mig helt enkelt förkrossad och misslyckad. :(

Beklagar sorgen! Vet precis hur de känns, de är jätte jobbigt. Jag skickar en stor styrkekram till dig.
  • ET86
    linnea83 skrev 2014-05-05 17:00:01 följande:

Sillavi; Vi va på vul idag v.8+0 och allt såg fint ut :).Hjärtat pickade på för fullt :).Lycklig!

Nej va tråkigt Längta!Stor kram!

www.nattstad.se/drommenomettbarn

Stort grattis till er och att ni fick se ett pickande hjärta. Ska iväg nästa vecka & hoppas på att vi också får se ett pickande hjärta.
  • ET86
    Sillavi skrev 2014-05-09 17:23:55 följande:

Varit på vul idag. Ett litet tickande hjärta fick vi se smile1.gif vi är överlyckliga nu och kan äntligen njuta och släppa oron nu. Gick in i V 8 idag. Trevlig helg alla.

Grattis, va roligt för er :)

Ska göra vul på måndag, tyvärr känner jag mig inte så hoppfull :/ symtomen jag tidigare haft har nu försvunnit.
  • ET86
    Sillavi skrev 2014-05-12 12:02:23 följande:
    Åh läste detta först nu. Kan inte symptom komma och gå? Håller verkligen tummen för er att det ser fint ut därinne. Kram.
    Jo de är tydligt att de kan försvinna, men man blir ju ganska så nervös. Har iaf vart iväg och gjort ett vul och där fanns ett litet tickande hjärta, lyckan är total <3 just nu känns de fantastiskt.

Tack!
  • ET86

Någon av er som är gravida som har eller ska göra något extra ul?

• ET86
    hemljuvahem skrev 2014-05-29 09:31:36 följande:
    Japp, dem verkar ha det som standard på Nordic. Jag tror dem ändrar först när man ber om det eller om man kanske fått flera missfall på 3-dagars; Att man då prövar på en blastocyst.

Lutinusfråga Nu vet jag inte hur många av dem som anvät lutinus som är kvar i tråden men även dem som inte kommit så långt bör det intressera. I själva Lutinusbipacken så står deet att man ska använda 30dagar efter graviditet bekräfats. Jag har fått Lutinus för totalt 21dagar och då blir det ju ungefär bara 10dgr efte att graviditet bekräftats (förhoppningsvis).

Känns lite...och jag vågar inte riskera något

Hur länge kommer ni ta? Vad säger era kliniker?
    :)
    Jag tog endast lutinus i 21dagar. Som jag fattar brukar dom ge längre tid ifall man gjort flera IVF och inte fått något bra resultat vid upprepade MF. Lycka till!
Svar på tråden IVF under 2014