IVF under 2014
Hejsan! Hoppar in här oss er!
Vi har varit i IVF-svängen i drygt ett år nu. Bestämdes efter att jag fick ett X i okt 2012, som var ganska illa, fick op bort min ena äggledare. Så pga av X-et och min ålder, fyller snart 37år så fick vi remiss för IVF på en gång. Men det har varit lite motigt.
Vi har hunnit göra 2 ET och 5 FET, blivit gravid 1 av dessa gånger, fick missfall i v7+2. Jag har behandlats med Gonal-F, Ovitrell och fått både Lutinus och Crinone som progesteron.
Idag sätter vi in det 6.e FET i naturlig cykel, inga extra ägglossningssprutor eller progesteron, på vår egen begäran. Detta pga av att "allt ser jätte bra ut", slemhinnnor, menscykel, spermier. En mycket jobbig fras att höra om och om igen när jag nu inte blir gravid. Mycket frustrerande.
Har haft min mycket mörka och jobbiga stunder och tänkt att nu skiter vi i det här. Men på något lustigt sätt så har jag lyckats samla ihop till det där hoppet och motivationen att orka fortsätta. Och inför denna gången känner jag mig mycket positiv och tror på det här. Ibland undrar man om man inte är bra naiv eller "lättlurad" Men jag är bara tacksam att jag lyckas finna motivationen varje gång.
Om inte denna gången heller skulle funka så har vi en lite eskimå i frysen. Efter det så får vi påbörja vårt sista landstingsbetalda försök.
Ska läsa på lite om hur det går för er andra är i tråden under dagen!