• Längtar1985

IVF under 2014

Jag hoppar in här! Jag är 28 min man 30. Ofrivilligt barnlösa sedan maj 2012. Precis gjort vår första ivf och är idag på ruvardag 11. Gravtest på söndag om jag inte tjuvtestar innan... Tänkte på det du skrev om att din man hade inte fullt fungerande spermier. I min remiss har dom sagt att det är spermierna som verkar vara problemet. Min man har många men alla är inte dugliga.

När jag gjorde mitt äggplock så fick mannen leverera en sats och i den var det 5 milj. dugliga som du skrev din hade. Och gissa vad? Jag fick ut 11 ägg och alla vart befruktade. Va inte orolig, som min man sa.. Vi behöver bara en till varje ägg :)

Tekniken är så bra i dagsläget.

• Längtar1985

Längtar1985

Idag 16:57

Hej allihopa!

Idag var jag på mitt första VUL inför min kommande FET (idag CD10). Får ta otrivellen ikväll och återbesök på fredag.

De såg ett ägg som var 24 mm stort och antingen är det ett ägg som lossnar av otrivellen eller så är det en cysta som jag måste blöda ut och då får jag ingen FET denna cykel :'(

Håll tummarna att den försvinner nu med sprutan ikväll så jag inte missar denna cykel.

• Längtar1985

Hej allihopa.

Jag har en fråga. När man tar ägglossningssprutan ovitrelle. Stiger ägglossningshormonerna av den och ger utslag på ägglossningstest oavsett om du ägglossar eller ej?

Varför jag frågar är för att jag ska göra FET.

Men de hittade bara ett ägg på 24 mm som de inte vet om det är en cysta eller ett faktiskt ägg. Återbesök på fredag och ska se om den är borta. Tog ovitrelle igår kväll och idag fick jag utslag på ägglossningstestet.

Nån som vet?

• Längtar1985
    linnea83 skrev 2014-03-27 08:22:26 följande:

Ja gissar på att äl-test ger utslag på ovitrelle.Dom ger ju utslag på hcg som finns i ovitrelle..

Okej tack!
  • Längtar1985

Hej.

Jag undrar om någon vet vilken vecka man beräknar att man är i när man gör FET?

Vid ET så räknar man ju äggplock som 2+0 men hur räknar man nu?

Svar på tråden IVF under 2014