• Längta

IVF under 2014

Hej. Vill bara börja med att säga att ja blir så glad när ja läser i den härtråden. Allt stöd och fina ord till varandra. Jag e 26 och jag och killen gör vår första ivf, första försöket, kunde inte få barn då ja hade stopp i äggledarna. Jag är på spraydag 12. Och den 20de börjar jag med sprutorna. Sen v10 e de tänkt för äggplock.

• Längta

Cyanea: har du fått veta ngt när ni börjar?? Det är jätte skönt att de e på gång. Jag kan säga att de har nigningar varit jätte lätt och leva med mig nu. Humöret har skiftat nå fruktansvärt nu sen spraystarten och lär väl inte bli så mkt bättre med sprutorna. Har mått mkt illa, ont i huvet och ryslig och känslig. Men ser man långsiktigt så kommer det vara så mkt värt det om hela den här redan går som den ska. :)

• Längta

Ja var på vul idag och hade svarar för bra på 150 på gonal-f. Hade typ 10-12 äggblåsor på vardera sida ist för 6-8 som de ska va. Men fick fara och ta blodprov som ska skickas till Umeå och dom ringde idag och skulle ringa imorgon efter dom fått svaren. Och så skulle vi bestämma. Men tisdag plock ev. Fanns tre alternativ. Fortsätta som planerat om de gick, annars avbryta allt och börja om eller frysa alla efter befruktning och sen vänta in mens och sätta i. Om ja förstog de rätt.

• Längta
    zinnia skrev 2014-03-06 20:27:27 följande:
    Supers och PlinaB77: Gud så spännande för er! Vilken galet jobbig väntan....  Längta: Så 6-8 ägg är bra? Eller är det normalt?  Primolut88: Jag var också livrädd för sprutorna, inte för att ta dem men för att det jag skulle bli dålig av dem. För man vet ju inte hur man skall reagera. Det kan ju vara så himla olika. Hoppas du kommer må bra hela tiden!

6-8 ägg sa han e som vanligast iaf. Men får se imorrn vad ivfkliniken säger. Hoppas inte de ska vara ngn fara.
  • Längta

Wohooo. Kliniken ringde och allt såg bra ut. Så plock på tisdag och återföring på fredag. Herreguuuuuud va ja längtar. :)

• Längta
    Supers skrev 2014-03-08 16:24:50 följande:
    Får jag fråga. ..hur gör ni med sex? Har förstått att man helst ska avstå. .ifrån att i alla fall gå hela vägen. De 2 förra försöken hade vi noll sex.. Men menar man måste ju få ha lite sköj ;) Eller?

De e ngt ja också spekulerat i. De har blivit i minsta laget.. Men var ju en liten smäll man fick ta. Hinns ju ta s igen de man missar.. :) just nu vid sprutorna har de inte blivit ngt men vid sprayningen innan.. :)
  • Längta
    zinnia skrev 2014-03-09 20:26:38 följande:
    Längta: Det kommer gå så bra! Supers: I våra papper står det att man inte skall ha sex första veckan efter ET... 

Wihoo nu e den tagen :)
  • Längta
    Supers skrev 2014-03-09 21:00:52 följande:
    Härligt Längta :) Vi har gjort ett frysförsk i min naturliga cykel. Herregu gjort detta 2 ggr och jag är fortf helt lost haha. Fick en dipp idag..vaknadr gråtandes och tror inte att ägget fäst sig..:( bara en känsla som kom. Har inga symptomer...ok lite stickningar emellanåt o lite molvärk.... RD 4...visst tidigt men man känner ju sin kropp...eller gör man? Mga tankar ...nånå det får visa sig.

Håller tummarna att de fäster :)
  • Längta
    PlinaB77 skrev 2014-03-10 19:45:27 följande:
    Då är det tisdag imorgon  Så spännande!! Hur mår du? Hoppas det kommer gå bra och det blir en fin skörd!

Ja herregud de går så himla fort. Ja känner mig svullen om magen. Äggstockarna känner ja att ja har. Glad de e imorgon och inte om några dagar dom ska plocka. Strax i Umeå och de blir hotell i veckan :) återkommer imorrn efter plocket :)
Svar på tråden IVF under 2014