Kan LVM hjälpa?
Hej jag har en storebror som just nu är 28 år gammal och tagit droger sedan han var 12. Hans situation är kritisk han har både försökt ta överdos för 3-4 år sen och nu de 2 senaste åren har han suttit inne för misshandel, försök till mord, och rån samt stöld och inbrott. Han har ingen egen lägenhet, inget jobb och ingen utbildning. Han har under alla åren varit på MÅNGA behandlingar och massa annat. Just nu är han på en behandling men han är för tillfället avstängd där ifrån under 7 dagars period för att han sov över hos en tjej och inte kom till behandlingen i tid. Vi har hjälpt han hela tiden men vi vågar inte ha han i vår närhet då alla värdesaker försvinner från hemmet och att han lätt blir aggressiv. Han ska imorgon gå och lämna ett drog prov till behandlingen om inte så blir han utslängd helt därifrån. Och känner jag min bror bra så är jag 1000% säker på att han inte kommer gå och lämna provet. Vi är oroliga för han och detta kommer nog låta egoistiskt och kanske elakt men det är bäst för alla när han sitter inne, för då vet vi vart han är, att han mår bra, att han får mat och har tak under huvudet. Jag har läst runt lite om hur man kan hjälpa honom och såg något om LVM och jag undrar kan vi som hans anhöriga kontakta LVM och förklara situationen och tar dem in honom dit även om han inte vill eller kan han bara säga att nej tack jag vill inte och skippa undan eller hur funkar det? För vill hjälpa honom på något sätt men jag och min familj vågar inte ha honom nära oss, utan allt knark så är han en underbar människa, men han kommer gång på gång in på samma bana.