Inlägg från: Anonym (kanske gravid?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (kanske gravid?)

Vågar inte berätta för sambon om graviditeten

jag tror jag har en liknande situation som du. Nästan samma omständigheter. 2 barn, mannen vill inte ha ett tredje. jag skulle kanske vilja ha ett till barn lite senare men inte just nu. Vi kör med avbrutet samlag, som vi alltid har gjort. våra två barn var planerade.  Jag har alltid järnkoll på min mens och ÄL genom en app. Den har alltid funkat perfekt. Samma dag som vi hade sex, kollade jag appen två gånger, och såg att det var inte nära ÄL inte förrän mycket längre fram.
    Men sen tre dagar senare så fick jag väldigt ont och insåg att jag hade ÄL.
    Jag vet ännu inte om jag är gravid, det är förtidigt att säga. jag är isåfall 3+3 just nu.
    Men jag känner mig gravid, jag känner igen symtomen. Humörsvängingar, växtvärk i livmodern.
    Min man är bortrest denna vecka och jag vill inte oroa honom med att jag eventuellt skulle vara gravid. Då jag senaste gången blev gravid, tog det jättelång tid innan det blev något. Därför tänkte jag att även om vi just nu missat en gång på alla dessa 13 år, är det ju jäkla otur (eller ödet) att det tar sig nu.

Jag tycker det är jättesvårt att tala om för honom, måste göra det när han kommer hem på lördag natt.
    För jag vill ändå inte testa och kolla om jag är gravid och säga " hej älskling, vet du jag testade och jag är gravid!"
    för då tror jag att han känner sig förd bakom ljuset. som om jag planerat allt.
    Vilket jag absolut inte gjort.
    Och är jag gravid så kan jag inte göra abort. Jag skulle gräma mig så oerhört efteråt. Det skulle bli en så stor sorg i mitt hjärta.

• Anonym (kanske gravid?)

sen tycker jag det är skit jobbigt för jag har ingen jag kan dela mina tankar med.
    Min bästa vän är forfarande barnlös och jag upplever att hon skulle bli ledsen om jag började prata om detta. Någon annan vill jag inte heller säga det till.

Svar på tråden Vågar inte berätta för sambon om graviditeten