Wow vilken historia, vad stark du är. Jag tänker såhär att han visste förutsättningarna. Han kunde ha gett sig ut och köpt kondomer. Detta är nog min sista chans att få mitt tredje barn. Jag har väntat 5 år på att han ska ändra sig och jag blir inte yngre. Skulle han lämna mig så är han inget värt ändå. Han är ändå inte så delaktig i de barn vi redan har, det är jag som sköter de. Jag är beredd på att det kommer bli tufft de första åren men ett nytt småbarn men allt går att lösa. Jag tror inte jag klarar av en abort, läste nånstans att hjärtat börjar slå i 11 v
Anonym (4st) skrev 2014-02-05 07:37:59 följande:
Jag levde förr med en som jag fick 2 barn med och har jätte lätt bli gravid med honom. Vi va mitt i en flytt båda lämnade fasta jobb m.m då visade sig att jag trots skydd blivit gravid så abort va det enda lösningen för våran situation. Tiden gick och fick inte min mens efter aborten. Ca 2mån då visade det sig att jag va gravid igen ; (
Aja bara göra abort igen!!
Då satte jag in levonova spiral och den funkade super bra. Trodde vi ja hucks flux va jag efter några år gravid igen då va vi i en helt annan fas i livet osv. Jag ville behålla barnet men ej mannen för jag va mitt i studier osv. Jag grät och grät men kunde ej tvinga någon bli pappa mot sin vilja. Så det blev 3e abort och jag smädes och han svor att aldrig mer utsätta mig för det igen skulle jag bli gravid igen så får det bli så för då är ju studierna klara och båda har jobb osv. Vintern kom och jag fick inflammation i livmodern så akut in ut med spiralen och dunder kur på de. Så det fick bli kondom pga infektion rikserna osv. Jo vad händer kag blir gravid 4e gången och har bestämt sen innan med han att denna får vi behålla för ödet vill oss något osv. Jo vad händer!! Han bönar och ber att jag ska göra abort för han vill verkligen ej ha fler. Hela min själ skriker av smärta och ordet NEJ men han följer med till BM är i vecka 6. Där tar han orden ur min mun säger att ja vi vill göra abort osv och tittar på mig jag va så ledsen att hur kunde han ljuga för mig?? Jag gjorde min abort men ställde ultimatum att han ska sterilisera sig efter allt jag fått utstå och han har nu sagt så tydligt att han ej vill ha fler m.m
Han genom för sin OP och blir steril men jag kunde aldrig helt släppa tankarna på alla mina 4st aborter men valde ändå försöka leva vidare. Min själ min kropp skrek efter fler barn har alltid velat ha stor familj. Älskar barn det viste han om när vi träffades. Så allt slutade med att jag börja sakta söka mig ut våran äktenskap för jag va ej lycklig osv. Detta va då 2år efter hans OP idag är vi skilda och högravid med min nya sambo och har snart BF och längtar ihjäl att få äntligen min/våran bebis sambon vet min historia. JAG kommer aldrig mer låta någon styra mitt liv eller min kropp. Nu sitter exet 30+ singel och steril och odsen är ej höga att hitta en kvinna i den åldern som ej vill ha barn m.m men hans val och bekymmer!!
Jag kunde aldrig riktigt förlåta dem sista 2 aborten honom för då jag hade skydd och hans vilja enbart va det som gällde :(
Nej nu ska jag iaf få min stora familj och fler barn ska det göras efter denna :)
Så gå på din egen känsla oxå ej enbart vad han tycker. Låt han lämna dig då men tror knappas att barnet eller du mår dåligt av att han gjort sitt val det finns barn som växer upp utan sin pappa och lyckas ändå i livet. Så följ ditt indre och hjärta oxå!!