Inlägg från: Sessan03 |Visa alla inlägg
  • Sessan03

Bråkig 6-åring, byta skola??

Hej
    Har en kille som går i 6-årsverksamhet och sedan han började i skolan så har han spårat ur helt och hållet.
    Han lyssnar inte på oss, lärarna eller visar någon respekt alls för vuxna längre. Han bråkar och busar med allt och  alla.
    På dagis var han helt annorlunda, lugn, snäll och omtänksam.
    I klassen finns ett pojk-gäng med lite tuffare killar, som han umgås med och det känns som att han har tagit upp deras "dåliga" beteende.

Det är klagomål och bråk varje dag nästan när jag hämtar min son och nu känner jag att det räcker. 
    Funderar på att byta skola eller klass.

Någon som varit i liknande sits?
    Tror ni ett byte skulle hjälpa? 
    (Vi har pratat med honom x antal ggr och han lovar att bättra sig men det håller bara någon dag innan han är tillbaka i bråk och bus igen)

• Svar på tråden Bråkig 6-åring, byta skola??
  • Sessan03

Ja det kanske är 6års-trots men han fyller 7 snart. Kan man ha det så "sent"?
    Vi har pratat med personalen och de vet att det här pojkgänget ofta hittar på bus när de är tillsammans men dem känns så uppgivna. Har diskuterat med min man och han tycker vi ska vänta ut det.

• Sessan03

Ja precis, han är som en minitonåring. Uppkäftig, odisciplinerad och utan respekt. Ska googla 6årstrots och kanske ha lite is i magen.
    Känns bara så jobbigt, var tog min fina, snälla kille vägen?

• Sessan03

Tack för era svar. Nu känns det hoppfullt! Efter lite läsning om trots så tror jag mer på att det är det han går igenom.

Svar på tråden Bråkig 6-åring, byta skola??