flickvänner till cannabisrökare
Hej! Trots att du avslutar ditt inlägg med "Jag önskar att detta berodde på rökat, men inser när jag skriver att han bara inte vågat göra slut..." så döper du ändå tråden till "flickvänner till cannabisrökare". I början på ditt inlägg undrar du om det är vanligt för de som röker att de blir kalla och obrydda, lättretliga, paranoida (i ditt exempel nämner du påstådda otroheter). Nej,ingen av dessa drag är vanliga då de inte är en konsekvens av cannabisrökning. Det är snarare en konsekvens av att vara i en relation man sedan länge tröttnat på. Du skrier att han inte hör av sig och att du får krypa, varför ser du inte sanningen i vitögat istället, han vill inte ha dig. Skittråkigt att du behövt slösa tid och möda med en riktig douchebag, men du kan inte skylla hans beteende på cannabis. En annan sak jag tänkte på när jag läste är varför han har anklagat dig för 3 otroheter? Är han paranoid i sin natur eller har du i själva verket gett honom anledning till att tvivla att du varit trogen i ert förhållande? Jag säger inte att det är så, jag säger att det var en fråga som poppade upp när jag läste din text. Synd att han sårat dig, men eftersom han betett sig som han gjort är det bästa du kan göra att sluta krypa tillbaka och anpassa dig,eftersom han skiter i dig (dina ord) så mitt råd är att inse ditt egna värde och inte titta tillbaka. Kram * Någon frågade även om behandlingshem vore ett alternativ. Det skulle förvåna mig om något behandlingshem i Sverige skulle ta emot en person som endast röker cannabis i stora mängder, då det 1) Inte går att vara fysiskt beroende av denna drog 2) Inte går att dö av denna drog Många använder hasch-psykoser som någon slags skyddsmant för sitt argument att cannabis är farligt, faktum är att de som drabbas av hasch-psykoser måste sedan innan ha belägg för att kunna få en psykos, så det är inte direkt som att man kan gå från att vara helt frisk i huvudet, till att plötsligt hugga ner folk på stan med en yxa för att de rökt en joint. Kunskap ger makt, vet du.