• Noorpan

Skriker vid matning

Har två döttrar födda 11 veckor för tidigt. Ena dottern betedde sig likadant samt att hon kaskadkräktes. Vi fick oxå höra att det var normalt (tom av läkarna på neonatal). Till slut hittade vien jätte duktig barnläkare. VisaVisade sig att dottern hade reflux (medicineras fortfarande med nexium),mjölkproteinallergi samt förstoppning (behöver ffortfarande äta lactulos 2 gånger dagligen). Allt vände för oss ca 1 dygn efter införandet av nexium samt byte av ersättning. Idag är hon 2 år och äter bra, bara hon tar sin nexium varje kväll :)

• Noorpan

Min dotter hade inga utslag som visade på mjölkproteinallergi och jag minns inte hur de kom fram till det. Men just det att din bebis skriker och slutar äta vid 60 ml tycker jag stämmer bra in på reflux (det är inte alla som kaskadkräks). Men jag är ingen läkare :) Minns att vår tös åt mellan 30-60 mm och sen började skrika. Vi gick också runt under matningen. Man kunde även känna ibland hur maten liksom åkte "hiss" i henne innan hon kräkte. Vilka tider...vi hade en matbunke framme varje gång hon matades för att försöka "fånga" maten som kom upp igen.
    Förstår frustrationen över att inte få hjälp. Vi kämpade med neo, barnakuten i Malmö och barnavårdscentralen innan vi hittade vår favoritläkare i Lund som också direkt hittade felet.

• Noorpan