• Anonym (offerkoftan)

Imovane stulet.

festen i helgen spårade ur. vi skulle va 14 stycken men blev 35 i min 3a. Folk som inte va bjudna kom in ändå. till problemet, för en tid sedan hade jag massor att göra, va superstressad och sov inget. så fick imovane utskrivet av min läkare.

Nu på festen låg dom på sin trogna plats. då jag knappt använt dom för man blir tjock i huvudet av dessa. Och nu på morgonen då jag ska ta en huvudvärkstablett som finns på samma ställe så är dom putts väck. Paniken i mig ringde polisen direkt. Eftersom dom är receptbelagda och någon har snott dom av mig så kan ja hamna i skiten. Jag vill bara veta. Har jag gjort rätt som ringt och anmält detta? va det överreaktion? eller kan ajg göra mer? jag är anti droganvändning. Min läkare skrev ut dessa till mig men jag använder dom inte då jag känner mig helt groggy och måste ha full koncentration på jobbet.

• Svar på tråden Imovane stulet.
  • minst

Gör en kolli resten av lägenheten och kolla så att du inte blivit bestulen på något annat också. Jag hade också skrivit till ett mass-mejl/på Facebook till alla som var där och beklagat att någon tagit sig friheten att stjäla hos dig. Låt dem inte veta vad som stals utan låt dem vara oroliga ett tag bara för att djävlas.....

• Anonym (offerkoftan)
    minst skrev 2014-02-03 00:00:19 följande:
    Gör en kolli resten av lägenheten och kolla så att du inte blivit bestulen på något annat också. Jag hade också skrivit till ett mass-mejl/på Facebook till alla som var där och beklagat att någon tagit sig friheten att stjäla hos dig. Låt dem inte veta vad som stals utan låt dem vara oroliga ett tag bara för att djävlas.....
    redan gjort detta. Har skrivit ut på Facebook att personen har möjligheten att lämna tillbaka detta (i brevinkastet som denne så vill) och isf medelar jag polisen om detta och drar tillbaka anmälan. det ända jag blivit bestulen på är lite smink annars...
  • Anonym (Mia)
    Anonym (offerkoftan) skrev 2014-02-03 00:02:11 följande:
    redan gjort detta. Har skrivit ut på Facebook att personen har möjligheten att lämna tillbaka detta (i brevinkastet som denne så vill) och isf medelar jag polisen om detta och drar tillbaka anmälan. det ända jag blivit bestulen på är lite smink annars...
    Det går inte att dra tillbaka anmälningar i Sverige. Det är en utbredd missuppfattning som kommit med för mycket amerikansk tv. Utredningen kommer att löpa på och det kan du inte förhindra.

Jag tycker att du har gjort helt rätt. Det är bra att anmäla och tala om att man gjort det. Det är dock ytterst tveksamt att det kommer att leda till något när så många var inblandade.
  • frappa
    Anonym (Mia) skrev 2014-02-03 00:16:23 följande:
    Det går inte att dra tillbaka anmälningar i Sverige. Det är en utbredd missuppfattning som kommit med för mycket amerikansk tv. Utredningen kommer att löpa på och det kan du inte förhindra.

Jag tycker att du har gjort helt rätt. Det är bra att anmäla och tala om att man gjort det. Det är dock ytterst tveksamt att det kommer att leda till något när så många var inblandade.

Hur svårt är det inte säga man hitta tabletterna på annat ställe.

Vad tror du polisen gör då?

• jaghopparhögt
    Anonym (Mia) skrev 2014-02-03 00:16:23 följande:

Jo men om brottsoffret tar tillbaka sin anmälan så läggs ofta utredningen ner eftersom knappast är någon ide att fortsätta då.
  • Anonym (Mia)
    frappa skrev 2014-02-03 00:53:58 följande:

Hur svårt är det inte säga man hitta tabletterna på annat ställe.

Vad tror du polisen gör då?

Det är inte detsamma som att ta tillbaka anmälan. Det är att ljuga och det kan man ju göra, med risk att åka dit för falsk anmälan (även om det är ovanligt så kan det hända).
  • Anonym (offerkoftan)

Jag förklarade för polisen jag pratade med hur det va och att jag skulle berätta detta så OM jag får tillbaka dom kan jag ringa in igen. hon sa att detta va helt okej.

Hon sa även att det kan nog inte bli något av detta. pga det va många där osv. men om dom skulle komma fram någonstans så är dom anmälda stulna osv...

Det går inte att ta tillbaka grövre saker nej, men jag tror nog polisen ha varigt med om att det finns personer som blivit av med saker sen fått tillbaka dom.

• frappa
    Anonym (Mia) skrev 2014-02-03 07:46:12 följande:
    Det är inte detsamma som att ta tillbaka anmälan. Det är att ljuga och det kan man ju göra, med risk att åka dit för falsk anmälan (även om det är ovanligt så kan det hända).

Jaså, exakt samma sker, som bryr sig inte mer.

Om dom nu ens gjorde detta innan heller.

Varför skulle det bli falsk anmälan om man sen hittar medicinen?

Finns inget reson i dina resonemang alls.

• Anonym (Mia)
    frappa skrev 2014-02-03 12:45:54 följande:

Jaså, exakt samma sker, som bryr sig inte mer.

Om dom nu ens gjorde detta innan heller.

Varför skulle det bli falsk anmälan om man sen hittar medicinen?

Finns inget reson i dina resonemang alls.

I flera fall händer samma sak, men det är inte samma sak. Kan du verkligen inte se skillnaden?
  • frappa
    Anonym (Mia) skrev 2014-02-03 14:32:02 följande:
    I flera fall händer samma sak, men det är inte samma sak. Kan du verkligen inte se skillnaden?
    Det är enda som är mina tankar om dig, lustigt nog.
Svar på tråden Imovane stulet.