Inlägg från: La Lola |Visa alla inlägg
  • La Lola

Botox och laserbehandling - går jag för långt?

Du vill vara med på foton men har dålig självkänsla, är självkritisk och en negativ självbild?
    Hur går det ihop?

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • La Lola
    Frida i det fria skrev 2014-02-04 11:38:14 följande:

Är det inte väldigt många fotomodeller som också har det....tänker vissa kvinnor med silikon och andra ingrepp som aldrig slutar operera sig.
    Så kanske det är. Märkligt.
  • La Lola
    Flickanx2 skrev 2014-02-04 11:45:30 följande:
    Ja, du beskriver det jättebra. Precis så är det nog för mig. Jag har en dålig självkänsla och en hemsk bild av mig själv. Det är nog därför jag också gör dessa ingrepp. Blir inte nöjd och har ett dåligt självförtroende. Tror det är så många som gör ingrepp har det.
    Skulle du lägga ner samma summor på terapi så att du slapp göra dessa ingrepp?
  • La Lola
    Flickanx2 skrev 2014-02-04 11:50:43 följande:
    Oj, ja du skulle bara veta. Jag har gått och pratat, pratat och åter pratat hos många terapeufter. Men inget har hjälp mig. Vet inte varför jag är som jag är. Ibland känns det som om det inte finns något som skulle kunna göra så att jag vore nöjd med mig själv och livet.

Går och pratar även nu. Fast är så trött på att älta allt om och om igen för psykologer. Önskar att jag, när jag blir gammal skulle kunna "vila" och inte bry mig. Det hade varit sååå skönt.
    Har du velat bli hjälpt då? Jag menar, det är ju en viss trygghet i att vara på ett visst sätt även om man inte trivs.

Ja vi får ju bara ett liv. Hur vill du se tillbaka på ditt?
  • La Lola
    Flickanx2 skrev 2014-02-04 12:00:05 följande:
    Usch ja... det är ju så. Vi har bara ett liv. Jodå, jag har velat bli hjälpt. Vet bara inte hur. Får jobba på det. 

Hoppas jag endera dagen kan vara nöjd och glad.
    Hur känner du när du tex ser brännskadade människor? Vad tänker du? Får du inte känslan "jag ska inte länge beklaga mig över hur jag ser ut"? Eller ser ett inslag på nyheterna om fattiga människor i tex Afrika. Tänker du inte "livet ska inte gå ut på detta som jag håller på med."?
  • La Lola
    Flickanx2 skrev 2014-02-04 12:07:53 följande:
    Jo, ofta faktiskt. Jag är väldigt neutral när det kommer till hur andra ser ut. Tittar knappt alls på det. Tycker självklart synd om det är någon som råkat ut för att bli brännskadad och så. Fast vad jag vill säga är att jag tittar inte så mycket på hur andra ser ut. Dömer absolut inte dem lika hårt som jag gör mot mig själv. Är väldigt fördömande mot mig men inte alls mot andra.

När jag ser hur andra har det, i fattigare länder och så känner jag nog som de allra flesta. Skulle vilja kunna åka ned och hjälpa dem. Typ ta hem dem hit och ge dem mat och kläder:) 
    Känns det inte som om dina bekymmer är rätt futtiga egentligen?
  • La Lola
    U never saw me skrev 2014-02-04 14:38:44 följande:
    Att andra har det svårare gör ju inte att ens eget lidande blir mindre.
    Nä, men att få lite perspektiv skadar aldrig.
    Det kan få en att tänka efter om det man tycker är jobbigt verkligen är vettigt att klaga på.
Svar på tråden Botox och laserbehandling - går jag för långt?