Inlägg från: Flickanx2 |Visa alla inlägg
  • Flickanx2

Botox och laserbehandling - går jag för långt?

Dagens fråga:
    Hur långt skulle du gå?

Tidningen var hemma hos mig och gjorde ett reporage. Läs och tyck till. Verkar vara en öm tå för många.

"Provocerar jag, går jag för långt eller river jag barriärer?"
    //Nilla

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-02 21:16
    Är det svårt att läsa så hittar ni artikeln på min blogg "ekdungen".

Sök på Google så kommer ni rätt// nilla
  • Svar på tråden Botox och laserbehandling - går jag för långt?
  • Flickanx2
    LillaJag06 skrev 2014-02-02 18:27:08 följande:
    Ser inte bild nr 2. Har du texten så man kan läsa? Sitter via appen.
    Hej!

Sök på "ekdungen" i google så kommer du tiill min blogg (man får ju inte lägga ut adressen härinne).

nilla
  • Flickanx2
    La Lola skrev 2014-02-04 11:35:21 följande:
    Du vill vara med på foton men har dålig självkänsla, är självkritisk och en negativ självbild?
    Hur går det ihop?
    Ja du... det är nog en lång historia men för att göra den kort så är det precis som jag skriver. Jag vill gärna vara med på kort. Självkänsla är något annat. När jag tittar på kort där jag är med, är det som om jag liksom lite konfunderad. Vet inte hur jag ska förklara det.. men det är inte den bilden jag har av mig själv när jag tittar mig i spegeln. Därför försöker jag väl typ övertyga mig själv om att det inte är så hemskt som jag ser det. Eftersom jag faktiskt ser att det är en glad tjej på bilden. Vet inte hur jag ska förklara det. Har nog lite problem där ;) 
  • Flickanx2
    Frida i det fria skrev 2014-02-04 11:42:19 följande:

Kanske men de blir ju verkligen granskade också när de trycker upp stora närbilder! Tror egentligen att de som inte "visar upp sig" kan vara mer tillfreds med sitt utseende.
    Ja, du beskriver det jättebra. Precis så är det nog för mig. Jag har en dålig självkänsla och en hemsk bild av mig själv. Det är nog därför jag också gör dessa ingrepp. Blir inte nöjd och har ett dåligt självförtroende. Tror det är så många som gör ingrepp har det.
  • Flickanx2
    La Lola skrev 2014-02-04 11:47:50 följande:
    Skulle du lägga ner samma summor på terapi så att du slapp göra dessa ingrepp?
    Oj, ja du skulle bara veta. Jag har gått och pratat, pratat och åter pratat hos många terapeufter. Men inget har hjälp mig. Vet inte varför jag är som jag är. Ibland känns det som om det inte finns något som skulle kunna göra så att jag vore nöjd med mig själv och livet.

Går och pratar även nu. Fast är så trött på att älta allt om och om igen för psykologer. Önskar att jag, när jag blir gammal skulle kunna "vila" och inte bry mig. Det hade varit sååå skönt.
  • Flickanx2
    Krascha skrev 2014-02-04 11:55:41 följande:
    Du får väl göra vad du vill, varför vill du att folk ska tycka till om det?

Det blir väldigt fult, men tycker fortfarande att det är upp till dig.
    Vill att folk ska "tycka till" om det därför att jag tror att det är många som har detta "problem" eller vad du nu vill kalla det. Synd att du tycker det är fult... hur kan du säga det om du inte vet hur det såg ut innan? 
  • Flickanx2
    La Lola skrev 2014-02-04 11:53:14 följande:
    Har du velat bli hjälpt då? Jag menar, det är ju en viss trygghet i att vara på ett visst sätt även om man inte trivs.

Ja vi får ju bara ett liv. Hur vill du se tillbaka på ditt?
    Usch ja... det är ju så. Vi har bara ett liv. Jodå, jag har velat bli hjälpt. Vet bara inte hur. Får jobba på det. 

Hoppas jag endera dagen kan vara nöjd och glad.
  • Flickanx2
    La Lola skrev 2014-02-04 12:03:16 följande:
    Hur känner du när du tex ser brännskadade människor? Vad tänker du? Får du inte känslan "jag ska inte länge beklaga mig över hur jag ser ut"? Eller ser ett inslag på nyheterna om fattiga människor i tex Afrika. Tänker du inte "livet ska inte gå ut på detta som jag håller på med."?
    Jo, ofta faktiskt. Jag är väldigt neutral när det kommer till hur andra ser ut. Tittar knappt alls på det. Tycker självklart synd om det är någon som råkat ut för att bli brännskadad och så. Fast vad jag vill säga är att jag tittar inte så mycket på hur andra ser ut. Dömer absolut inte dem lika hårt som jag gör mot mig själv. Är väldigt fördömande mot mig men inte alls mot andra.

När jag ser hur andra har det, i fattigare länder och så känner jag nog som de allra flesta. Skulle vilja kunna åka ned och hjälpa dem. Typ ta hem dem hit och ge dem mat och kläder:) 
  • Flickanx2
    La Lola skrev 2014-02-04 12:09:32 följande:
    Känns det inte som om dina bekymmer är rätt futtiga egentligen?
    Jo, det är därför jag inser att jag egentligen borde ha dåligt samvete för att jag bryr mig om så ytliga saker. Lägger ned tid och pengar på sånt då det faktiskt är andra kvaliteter som verkligen betyder något.

Nu är jag en väldigt "snäll" och omtänksam person till min läggning (inget skryt utan bara hur andra beskriver mig). Är alltid så glad och lätt att vara med, utåt sett. Det är bara det att jag lider inom mig att ha den hemska bilden av mig själv. Som andra inte verkar se.. bara jag som fått för mig, det inser jag ju. Men varför kan inte den bilden försvinna bara? Det är det som är det kruxiga. Inser att jag inte borde bry mig nämnvärt men gör det ändå. Har väldigt höga krav på att själv se proper ut (så gott det nu går... smaken är ju som baken - delad). Men som jag ser det förbättra mitt yttre så gott det går.
  • Flickanx2
    puss skrev 2014-02-04 14:41:36 följande:
    Och vari ligger detta att det är en "öm tå"?
    Förklara det.
    Jo, jag har märkt att det faktiskt är många i min närhet som också gör små ingrepp här och där. Fast de säger inget förrän jag själv säger vad jag gjort. Oj, så många som skrivit till mig och tyckt det kändes skönt och befriande att kunna få "erkänna" att de också varit så fåfängda. Tror att det ligger i vår natur här i sverige att det är något fult med att vilja vara fåfängd.
  • Flickanx2
    La Lola skrev 2014-02-04 14:57:19 följande:
    Nä, men att få lite perspektiv skadar aldrig.
    Det kan få en att tänka efter om det man tycker är jobbigt verkligen är vettigt att klaga på.
    Ja, det är det jag kanske försöker göra med denna tråden. Få lite perspektiv på det hela. Tack. Hjärta
  • Flickanx2
    puss skrev 2014-02-04 15:12:25 följande:
    Kör på för fullt och botoxa allt du har för all del. Men var viss om två saker:
    Du ser inte yngre ut.
    Det är inte en "öm tå" för andra vad du gör med ditt fejs.
    Nä, det förstår jag. Den ömmande tån ligger nog i varför andra gör det och inte vågar prata om det.

Ja.. kör väl på så länge det behövs för mitt egna välbefinnande. Och ja, inser att det inte alla ggr gör att man ser yngre ut. Vad jag själv har märkt är dock att jag fått ett bättre utseende med åldern. Det är lite konstigt det där. Delad och splittrad över ingrepp det är jag nog.

Fast min egna gräns går vid att ta till kniven (såvida inte det behövs av någon anledning, typ olycka el så).
  • Flickanx2
    Hen skrev 2014-02-06 14:30:04 följande:
    Jag tycker du är jättefin och det ser inte alls konstlat ut. Kommer själv botoxa mig och jag tänker inte ha ett dugg dåligt samvete för det. Jag sitter inte och tänker på barnen i Afrika varje gång jag köper ett snyggt klädesplagg eller unnar mig fredagsmys, så varför blir det helt plötsligt en issue här, det fattar jag inte.

Du är jättefin
    {#emotions_dlg.flower} Åh tack, vad gulligt sagt. Och faktiskt väldigt sant! Jag sitter inte heller och tänker på att andra har det sämdre ställt med allt och inget när jag gör det. Det är helt på grund av att jag själv mår bra av att känna mig fin.

Vi har egentligen i alla tider försökt göra oss fina, vi människor om man tänker efter. Det ligger nog i vår "natur" liksom. Eller i mångas, i alla fall.

Min, till exempel. 
  • Flickanx2

Oj så många svar här blivit. Kan tyvärr inte svara på alla men några i allafall:

Någon undrade om det inte lustigt att se ut som en typ 18-åring fast man är 45 med all botox o dyl? Nu är det faktiskt så att jag har bara gjort det 1 ggn och i ärlighetens namn... det blev inte sådär värstanes stor skillnad. Kanske för att jag inte är så lastgammal än vad vet jag? Kanske det gör mer skillnad om man vore äldre, det vet jag inte?

Någon annan undrade vad det är som är fult med att åldras? Jag tycker faktiskt inte att det är det. Fast det är stor skillnad på att tycka det och att göra en botox. Det sitter nog inte där för jag tror att det har med självförtroende att göra. Vad jag tycker är vackert hos andra ser jag inte hos mig själv.

Någon sa att det var lite sorgligt att läsa och att jag många ggr har ett inövat leende. Ja. så är det och ja, det är inte bara så lite sorgligt faktiskt. Det ligger mycket bakom det där leendet jag visar, tro mig.

Att förklara vad en "öm tå" är, tänker jag inte göra... förstår man inte det så får det vara.

Svar på tråden Botox och laserbehandling - går jag för långt?