pappan dricker...
Jag känner så väl igen mig i din dotters känsla. Felet var väl bara att mina föräldrar bodde ihop. Min pappa "drack inte" och han "var aldrig full". Eh.... JO! Som en jäkla pirat. Han märkte det ju inte själv, för han var onykter 24/7. Sen är barn också lojala mot sina föräldrar, så att hon överhuvudtaget har berättat det lilla hon gjort säger en del. Det KAN vara så att han är mer eller mindre redlös när hon är där, särskillt sent på kvällen, så han hinner "sova ruset av sig" till nästa dag (säger inte att det ÄR så, men det KAN vara så). Min pappa var också jättebra på att vara "städad" när han inte var hemma/hade besök av "viktiga" människor.
Din dotter ska inte vara där varannan vecka om hon inte vill, hon måste få komma hem till dig om/när han dricker. Säg att hon åker hem till honom på måndagen och han dricker sig onykter på onsdagen, då måste hon ha någonstans att ta vägen. Helst hem till dig, för hos dig är hon väl trygg? Så kan hon kanske åka tillbaka om han är nykter igen på torsdagen. Det får ni lösa. Och hon ska definitivt få prata med någon. Skolkuratorn eller vem som helst,