Inlägg från: Anonym (orolig mamma) |Visa alla inlägg
  • Anonym (orolig mamma)

pappan dricker...

Vet inte vad jag ska göra mer. Min dotters pappa dricker, min dotter vill inte vara där. Trots flertal samtal med honom blir det inte bättre.
    Hon är 10 år. Vi har haft henne varannan vecka men nu senaste tiden har hon vägrat vara där, vill inte prata med sin pappa.
    Det är inte så att han blir redlöst full, eller full..men han gömmer sitt drickande och jag   vet inte vad jag ska göra mer...
    Hon måste bo hos mig nu, men jag tror min dotter behöver prata med ngn och jag känner också att jag behöver stöd och hjäp...

Jag är totalt knäckt utav detta, orkar inte heller mer snart....

Är det normalt att ett barn inte vill vara hos sin pappa? Kan barn hitta på saker som inte stämmer?! Han förnekar allt...

• Svar på tråden pappan dricker...
  • Anonym (orolig mamma)

Tror det är mest för att han dricker som hon inte vill vara där...

• Anonym (orolig mamma)
    petersson skrev 2014-02-02 15:08:04 följande:

Tror? Vad man tror är ju inte alltid sant.. Vad säger hon själv?

att hon inte vlll vara hos sin pappa för att han dricker.
  • Anonym (orolig mamma)
    petersson skrev 2014-02-02 15:17:22 följande:
    Vet han om det?

Nej, jag har pratat med honom om hans drickande men han vet inte om att hans dotter inte vill vara hos honom för att han dricker.
    Det borde han nog förstå tycker jag ändå.
  • Anonym (orolig mamma)
    Aniiee skrev 2014-02-02 15:36:23 följande:
    Män är inte takeläsare.... Särskillt inte onyktra män. Du får nog slå honom i skallen med att dottern inte vill vara där för att han dricker. 

Ja, ska göra det. Vad har man för rätt att ha henne heltid hos mig om hennes pappa dricker??

Jag vet inte vad som händer där på kvällarna, men jag har hört från bekanta som sett och träffat honom att han häller i sig vin när ingen ser, fast ALLA ser...

Min dotter far  ju illa utav detta, hos mig är hon trygg. Vill ha henne på heltid.
    Men vill samtidigt att hon ska träffa sin pappa, men inte om han är onykter.
  • Anonym (orolig mamma)

Jag ska prata med honom och håller min dotter hos mig tills det blir bättre. Detta är inte första gången, snaraste 100:e gången och jag har trott att det har blivit bättre.

Ska även ringa till BUP och boka tid till min dotter också tror jag. När hon är där så är jag såå orolig.
    Hon är inte samma tjej där som här...mer reserverad och vill ha sällskap.

Jag måste väl få ha henne hos mig, då det är tryggare för henne och hon själv vill det. Känns ju som jag sviker henne om hon är där mot sin vilja.

• Anonym (orolig mamma)
    Aniiee skrev 2014-02-02 16:12:09 följande:
    Har ni ett domstolsbeslut på varannan vecka eller har ni "bara" kommit överens om det själva? Har ni domstolsbeslut "måste" du skicka dit henne när hans vecka börjar. Men hon har all rätt att ta sig därifrån om det inte funkar. Tills domstolsbeslutet är ändrat, vilket jag skulle försöka få gjort så snrat som möjligt om flickan mår dåligt.

Vi har inget domstolsbeslut på hur hon ska bo utan vi har kommer överrens om det själva.
Svar på tråden pappan dricker...