viktnedgång, matschema, synpunkter, tips
Kommer inte kunna träna kanske mer än 2 ggr i veckan nu när jobb och dagis drar igång.Vad kommer du träna? Ett "normalt" pass bränner 400-600 kcal
Väger kanske runt 60 kilo, vågar inte väga mig men målvikten är iaf 52-53 kilo.
Hur lång är du? Har du övervikt eller är du egentligen bara lite otränad och behöver bygga muskler?
Har räknat lite på din mat
Frukost: proteinshake, 50 gram skinka. ca 260 kcal
Lunch: en burk tonfisk eller kyckling med grönsaker och en shake till. ca 300 kcal
Mellis: proteinshake. ca 150 kcal
Kvällsmål (det målet då jag är som hungrigast hemma i soffan) 250 gram kvarg, 150 gram hallon och 2 kokta ägg. ca kcal 320
Det blir 1030 kcal om dagen vilket är väldigt lite särskilt dagar du tränar. Äter du ingen middag? Och ingen lagad mat? Tänker att du behöver komma upp i 1300-1500 kcal i all fall för att kunna bygga muskler.
Mitt förslag är som följer
Frukost: grov knäckemacka (2 st) med 50 gram skinka med 125 gr keso. ca 300 kcal
Mellis: frukt, tex äpple eller apelsin ca 100 kcal
Lunch: en burk tonfisk eller kyckling med matiga grönsaker så som morötter broccoli och bönor, dressing. ca 350 kcal
Mellis: kokt ägg med majonäs eller yoghurt med bär och nötter ca 150 kcal
Middag: lagad mat tex nötfärsbiffar med kokta grönsaker och kall vitlökssås på yoghurt ca 300 kcal
Kvällsmål kokt ägg majonäs eller yoghurt med bär och nötter, ca 150kcal
Det blir 1350 kcal. Träningsdag kan du lägga till en knäckemacka eller två. Jag har helt tagit bort proteinshaken, dyrt och onödigt i mitt tycke men om det funkar för dig då kan det vara bra mellanmål