Inlägg från: schmek |Visa alla inlägg
  • schmek

hur ofta pumpa??!

Hej :) hur ofta pumpade respektive ammade ni för att få upp mjölkproduktionen som, för min del, känns som om den är på noll just nu? Har äntligen börjat få lillan att acceptera brösten igen, men känns inte som att jag har någon mjölk kvar.

• Svar på tråden hur ofta pumpa??!
  • schmek

Åh, okej.. ja jag har haft rejäla problem med allt som har med amning och göra! Just nu är det tuttvägran :/ med flaska blir hon supernöjd, men vid tutten suger hon 3-4 tag och blir sen förbannad för att det inte kommer tillräckligt. Men vill få upp produktionen innan jag utesluter flaskan helt :) annars kommer hon inte få i sig mat :(

• schmek

Förlåt om jag bombar dig med frågor nu ;) men kan jag känna något hopp även om det knappt kommer något när jag pumpar? Har både el- och manuell pump, och bägge ger samma resultat. Enstaka sprut i början, och sen dropp-dropp..

• schmek

Hon blir 6 veckor nu på torsdag! Ja jag får fortsätta med pumpen ett tag till då... Handmjölka går ibland, enstaka sprut i början och sen rinner allt bara över fingrarna :p så det är ingen mjölk som jag kan spara! Dock kanske det också ökar produktionen!

Svar på tråden hur ofta pumpa??!