• trixell

Beräknad i Januari -förlossning i februari!!!

Hoppar in här jag med... Bf 31/1 så bara Bf+2 än så länge men nog så frustrerande när man varit inställd på att bebis skulle komma lite tidigare! 3e barnet. Första kom bf+7. Andra bf+2. Denna gång har jag haft onda sammandragningar ett par veckor nu vilket jag inte haft alls med de andra och på bf-dagen va jag dålig i magen så jag va nästan säker på att h*n skulle komma den natten men inte... Nu har jag varit som vanligt i två dar, inte ett tecken på att nåt är på g så det kanske är lika bra att ställa in sig på att stappla runt här som en 90åring med smärtande fogar en vecka till :/ Inte det roligaste när de andra barnen vill att man ska springa runt i snön med dom på varsin snowraser efter...! NÅGOT positivt är ju iaf att vi slapp åka i den värsta snöstormen med blockerade vägar i fredags då vi har över en timmas resväg till förlossningen. Så, nu fick jag skriva av mig lite :) Tack ;)

• trixell
    sSARAa skrev 2014-02-04 06:05:24 följande:
    Spännande tjejer!
    Själv är man också på fl för lillpojken har inte rört sig sen igår em.. :-/
    Ja fy va rädd man blir. Jag vet inte hur många gånger de senaste dagarna jag buffat på magen och stört lill*n i sin skönhetssömn bara för att bli säker på att allt är som det ska där inne! Men va skönt för dig att få det kollat så du kan slappna av!!!

Va spännande att det verkar va igång för flera av er andra! :) Och kanske har det till och med hunnit komma ut nån ny liten skatt!? Här är det alldeles för lugnt! :( Börjar bli väldigt otålig!
  • trixell
    sSARAa skrev 2014-02-08 08:04:54 följande:
    Nu klockar jag värkar! Jippi!
    Dock är de oregelbundna fortf men de blir starkare och starkare.
    Håll tummarna att det är på riktigt
    Åh va spännande! Hoppas du sitter med en liten i famnen nu!

Här har det gått ytterligare en vecka utan att nåt hänt. Har varit falskt alarm flera gånger med ett fåtal riktiga värkar som bara avtagit vilket är så lagom kul... Varit hos bm och fått en hinnsvepning och slemmis har lossnat men nu har det gått 48h sen jag va där så det funkade inte :( Har förlikat mig vid tanken på igångsättning nästa lördag... Kommer bebis tidigare blir jag såklart överlycklig men har bestämt att jag inte ska tro att den gör det! Är nog det bästa så man inte blir besviken fler gånger... "Den luriga 3:an" finns verkligen! ;)
  • trixell

Kanske va för att jag började slappna av och "sluta känna efter" men nu sitter jag och klockar värkar :) Wohoo, nu är det igång :)

• trixell

I söndags kl 10.10 kom vår lille Casper :) (BF+9)
    Vaknade av första känningen kl 03.00. Va på förlossningen kl 06.30. Vid 09.45 var jag öppen 6 cm och då tog de hål på vattnet för att värkarna kom lite för sällan. 25 min senare va han ute så jag tackar högre makter att vattnet inte gick hemma ;) Då hade vi inte hunnit långt på de 8 milen till förlossningen. Allt gick jättebra och nu är vi hemma :)

Svar på tråden Beräknad i Januari -förlossning i februari!!!