• Emma30

Teater där homosexuella gifter sig?

Hur ställer ni er till att de har teater i skolan där barnen får leka att tjejer gifter sig med tjejer eller tvärt om???

• Svar på tråden Teater där homosexuella gifter sig?
  • fluu
    Emma30 skrev 2014-02-01 07:16:23 följande:
    Ne för där står det att de ska lära barnen vara homosexuella ?
    HAHAHAHAHAHAHA! klar... nej HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA! HÖHÖ!
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Emma30
    Flickan och kråkan skrev 2014-02-01 16:31:35 följande:
    Nu är det ju så att skolan är en statlig/kommunal angelägenhet finansierad av skattemedel. Det innebär att staten och inte udda individuella uppfattningar är det som kommer att styra innehåll och mål i skolans verksamhet. Alla människors lika värde, mänskliga rättigheter, tolerans etc är sådant som staten ser som positiva värden att lära framtida medborgare. Det är alltså helt ointressant om just du tycker att homosexualitet är ok eller inte. 
    Nu frågade jag ju hur andra ser på saken.
  • Emma30
    enthymeme skrev 2014-02-01 16:31:39 följande:
    Det kanske finns föräldrar till barn på förskolan som är emot heteroäktenskap av ideologiska skäl. Då ska man alltså plocka bort sådana inslag från pjäsen också?
    De behöver inte hamna i pjäsen alls från början.
  • enthymeme
    Emma30 skrev 2014-02-01 18:03:30 följande:
    De behöver inte hamna i pjäsen alls från början.
    Vilka borde inte hamna i pjäsen från början? Föräldrarna - nej eftersom det är förskolebarnens pjäs. Barn vars föräldrar är emot heteroäktenskap - nej, taskigt att utesluta dem pga deras föräldrars åsikter. Eller menar du att heteroäktenskap inte borde vara ett inslag i pjäsen från början? Det är ju rimligt om man ska ta hänsyn till vad barnens föräldrar eventuellt tycker i vissa frågor. Det finns säkert minst lika många bra argument mot heteroäktenskap som mot homoäktenskap. Glad 
  • Emma30
    enthymeme skrev 2014-02-01 19:03:11 följande:
    Vilka borde inte hamna i pjäsen från början? Föräldrarna - nej eftersom det är förskolebarnens pjäs. Barn vars föräldrar är emot heteroäktenskap - nej, taskigt att utesluta dem pga deras föräldrars åsikter. Eller menar du att heteroäktenskap inte borde vara ett inslag i pjäsen från början? Det är ju rimligt om man ska ta hänsyn till vad barnens föräldrar eventuellt tycker i vissa frågor. Det finns säkert minst lika många bra argument mot heteroäktenskap som mot homoäktenskap. Glad 
    Utesluta föräldrar o barn?! Vad pratar du om är du full eller..
  • enthymeme
    Emma30 skrev 2014-02-01 19:21:05 följande:
    Utesluta föräldrar o barn?! Vad pratar du om är du full eller..
    Nej, är du? Ditt svar på mitt förra inlägg var: "De behöver inte hamna i pjäsen alls från början". Vad/vilka syftar du på?
  • Enter Sandman
    Emma30 skrev 2014-02-01 16:24:45 följande:
    Jag tyckte inte det var så mkt att svara på.
    Det beror ju på om man tycker det är ok eller inte.

Nähä, men det hör ju till kutym att om man startar en tråd så svarar man också på följdfrågor, det är hyfs att göra så.
    Men ok, då kör vi igen,
    En enkel fråga den här gången så får vi se.

Tycker du det är ok med homosexuella relationer?

Lätt va?
  • Emma30
    Enter Sandman skrev 2014-02-01 20:28:57 följande:

Nähä, men det hör ju till kutym att om man startar en tråd så svarar man också på följdfrågor, det är hyfs att göra så.
    Men ok, då kör vi igen,
    En enkel fråga den här gången så får vi se.

Tycker du det är ok med homosexuella relationer?

Lätt va?
    Ja om de inte visar något utåt. Pussar o gulligull kan de gärna få syssla med hemma.
  • KimPossible

Går du i taket för att man pratar om evolutionsteorin i skolan också? Blir du upprörd för att man inte har (kristen) morgonbön varje dag? Tycker du det är fel att ha sexualkunskap och lära sig om sex och samlevnad i skolan? Tycker du det är bra att skrämma barn med helvetet om de inte gör som du säger? Lär du dina barn att det är ok att mobba ut, kasta skit på och säga elaka saker om människor som inte lever exakt som du gör? 

Never let your sense of morals get in the way of doing what's right.
  • Söt Som Socker
    KimPossible skrev 2014-02-01 22:23:59 följande:
    Går du i taket för att man pratar om evolutionsteorin i skolan också? Blir du upprörd för att man inte har (kristen) morgonbön varje dag? Tycker du det är fel att ha sexualkunskap och lära sig om sex och samlevnad i skolan? Tycker du det är bra att skrämma barn med helvetet om de inte gör som du säger? Lär du dina barn att det är ok att mobba ut, kasta skit på och säga elaka saker om människor som inte lever exakt som du gör? 
    Never let your sense of morals get in the way of doing what's right.

Fast nu är du lite fördomsfull faktiskt. Alla kristna är inte homofober och alla homofober är inte kristna. Jag vet en hel del homofober som är stensäkra ateister samtidigt som jag känner homosexuella kristna. Så att anta att Ts är kristen bara för att hon är homofob är ganska fordonsfullt av dig.
  • Emma30
    Söt Som Socker skrev 2014-02-02 00:50:26 följande:

Fast nu är du lite fördomsfull faktiskt. Alla kristna är inte homofober och alla homofober är inte kristna. Jag vet en hel del homofober som är stensäkra ateister samtidigt som jag känner homosexuella kristna. Så att anta att Ts är kristen bara för att hon är homofob är ganska fordonsfullt av dig.
    Helt rätt!
  • Söt Som Socker
    Emma30 skrev 2014-02-02 09:37:19 följande:
    Helt rätt!

med der sagt så vill jag bara säga att jag tycker det är helt rätt att skolan har teatrar där homosexuella gifter sig (vilket jag redan har skrivit) och jag har extremt svårt för homofober oavsett trosuppfattning.
  • malmo
    Emma30 skrev 2014-02-01 18:01:49 följande:
    Nu frågade jag ju hur andra ser på saken.
    Jag ser positivt på att barnen får leka att de är homosexuella. Någonstans måste de ju lära sig att människor är olika och att det är lika okej att gifta sig med en person av samma kön som av motsatt kön.
    Det gäller att hålla tungan i rätt mun
  • uggelmupp

"Läraren borde se till att de gifter sig med motsatta könet."

Självklart. För läraren är ju inte lärare utan i själva verket en kopplare.... Vad är din agenda? Vill du införa sharia och tvångsgifte ditt rikspucko..??

• vavemärjagens

Tycker det är skitbra! Varför lära barn att det inte finns andra läggningar än heterosexualitet? Skrota heteronormen!

• Mina barn är Görel å Malte

Jag tycker att man kan ha med både homosexuella och heterosexuella!

Detta för att man inte ska forma barn till att ha en särskild läggning eller för att de ska tycka att det är konstigt med en läggning.

Homosexualitet är naturligt!

• PetraMunchen

tja... alltså min son börjar ju skolan till hösten, men han vill inte alls gifta sig... varken med olika eller samkönade. Kan de inte få göra teater om singellivet också. Skämt åsido. Teater är ju teater, alltså INTE verklighet. ett utmärkt sätt att få lära sig spela olika roller för att öka förståelse för olikheter.

Svar på tråden Teater där homosexuella gifter sig?