Thesse86 skrev 2014-01-31 23:56:26 följande:
Hejsan!! Jag har PCOS och har därför svårt att bli gravid och vi har nu försökt nästan 1,5 år. Jag och min sambo har just börjat med en IVF behandling. Nu är jag nyfiken på om någon annan som har PCOS och ska eller har genomgått en IVF behandling/-ar? Fick ni mycket biverkningar av de olika läkemedlen? Fick ni många ägg utplockade? Har det gått bra att bli gravida? Jag vill veta allt som finns att veta =) Har inte hittat nån tråd om just detta, eller så är det kanske jag som är dålig på att leta. Är tacksam för alla svar =)
Jag är i samma sits som du.
Jag har genomgått medicinsk behandling med Puregon sprutor utan resultat inga ägg som vuxit. Så tog vi ett uppehåll på nästan 1år för att sedan prova igen, fast denna gången fick jag nässprayen Suprecur som skulle stänga av min kropps hormoner så jag lättare skulle ta åt mig av dem jag skulle ta via sprutor. Det hjälpte så jag hade 4relativt stora äggblåsor v9 så fick en tid v10 för att plocka ut äggen. Av de 4äggblåsorna så var det bara 2som innehöll ägg. Båda blev befruktade och på måndagen v11 så gjordes det en insättning av 1ägg som hade vuxit på fint under helgen. Sen så fick vi veta att den 28:e mars (idag) så skulle vi göra ett test som visade positivt utslag :)
Jag har fått lite olika biverkningar av medicinerna men inga värre sådana :) Håller tummarna att det går bra för er :)