Inlägg från: Anonym (Kämpa) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kämpa)

Min pappa har lungcancer, nu ska jag hitta alla sätt som finns att hela/lindra/bromsa eller kanske bota den!

Först och främst beklagar jag vad som hänt. Ts, det finns två typer av människor. En som tänker med hjärnan och litar blint på vetenskapen, de kan nå precis så långt som naturlagarna säger. Sen finns det de som tänker med hjärtat och som litar blint på sin egen och kroppens förmåga, de kan nå precis så långt de själva vill för det är bara deras egen fantasi som sätter gränserna. Men de två typerna kommer aldrig att kunna mötas och förstå varandra. Man väljer själv vilken sida man föredrar och låter dem som tillhör den andra sidan leva med en trygg försäkring om att de gör det som är bäst för dem.

• Anonym (Kämpa)

Spirulina, vetegräs och chrorella är jättebra att ta. Testa att googla var och en för sig och gärna lägga till cancer efteråt också så finns det massa intressant läsning. Har tex varit inne på flera cencerbloggqr där de skriver om hur de blir hjälpta av det. Överlag så är det basisk mat som gäller, även kallad alkalisk mat. Och naturligtvis ren ekologisk mat. Man kan göra gröna drinkar att ha som bas under hela dagen, ca 60 % bladgrönsaker och gärna mycket grönkål! och 40 % frukt och sen tillsätta spirulina etc. Att dricka citronvatten är jättebra för det blir starkt basiskt i kroppen.

• Anonym (Kämpa)

När det gäller insidan är det yoga, gärna stillsam medicinsk yoga, och meditation som gäller. Hitta stillheten, lugnet och kärleken. Under all avslappningsövningar bör fokus ligga i tredje ögat, mitt i pannan några cm in i huvudet. När man lyckas hitta tystnaden är det helt fantastiskt! Något som underlättar, och även hjälper i sig, att slappna av och att lura hjärnan att koppla av är att lyssna på binaural beats. Det är bara att söka på youtube så finns det massor, där finns även en till synes oändlig källa till visdom. Det är bara att börja söka så leds man sen vidare av universum till det man behöver veta just nu. Om man är helt ny på att lära sig lyssna på sig själv kan rhonda byrnes the secret var en bra inkörsport. Den finns både som film och bok.

• Anonym (Kämpa)
    Anonym (dotter 2) skrev 2014-02-01 10:42:52 följande:
    Alltså, jag förstår att du bara menar väl, men jag skulle vara väldigt försiktig med att säga sådant till cancerpatienter. Visst är det viktigt att ha en positiv inställning, men det är farligt att intala sig att man kan ALLT bara man vill eftersom viljan de facto inte står över allt annat. Ibland går det tyvärr inte vägen och i den situationen skulle det vara fruktansvärt sorgligt om personen hade dåligt samvete över att hen tydligen inte "ville" bli frisk tillräckligt mycket, för "de som tänker med hjärtat och som litar blint på sin egen och kroppens förmåga...kan nå precis så långt de själva vill". Så ja, viljan kan ta en väldigt långt, men ibland räcker inte det hela vägen till mållinjen och det beror på saker som är bortom personens kontroll.

Det är helt okej att du känner så. Den rationella sidan kan inte göra annat än att säga så. Den emotionella sidan inser att då har man tvivel i sig och då kommer inte heller de önskade resultaten att komma.
  • Anonym (Kämpa)
    Anonym (X) skrev 2014-02-02 10:16:33 följande:
    För ingen av de som helhjärtat trott och utövat The secret (något flummigt om att det man önskar av universum och är säker på att få, det får man) har ju absolut inte dött eller kommer att dö. Ex sägs det att Einstein levde efter det jättepositiva tänkesättet, han är ju vid god vigör idag verkligen...

Vad kommer evigt liv in i det hela? Det vi kallar själen är evig, men den fysiska kroppen är inte gjord för evigt liv. Livet är ett cykliskt förlopp, likt årstiderna och i vår fysiska kropp finns det en början och ett slut. Kroppen är bara ett skal och för vårt eviga "jag" är den ganska ointressant, mer än att den hjälper oss till att trassla upp knutar som förhindrat oss att se klart. När man börjar förstå hur saker och ting hänger ihop så inser man att det är insidan som är viktig och det är där nyckeln sitter.
  • Anonym (Kämpa)
    Anonym (dotter 2) skrev 2014-02-02 11:19:22 följande:
    Nu blir jag förbannad. Mig får du tycka precis vad du vill om, men ge fan i att skuldbelägga döende cancerpatienter för att de inte "ville" bli friska tillräckligt mycket, för det är precis det ditt resonemang leder till. Finns det något värre man kan säga om/till någon i den situationen? Läs det här inlägget och tänk efter: ikroppenmin.blogspot.co.uk/2013/01/e n-dares-forsvarstal.html

Jag har inget annat än välönskningar till dig och andra. Och som sagt, de två sidorna kommer aldrig att förstå varandra. Och jag tror även att väldigt få människor som får en dödsdom på ett eller annat vis hinner hitta svaren. Och det kommer naturligtvis aldrig funka om det inte är man själv som helhjärtat tro på det. Andra människor kan inte läka någon annan än sig själv. (Ja, den västerländska läkekonsten läker symptom och räddar liv men den tar inte bort roten, anledningen till varför man blir sjuk.) Jag tror att den riktiga "vinst" man gör i en sån här situation är den för egen räkning och inte för den sjuke. Men som sjuk vinner man naturligtvis massor på att hitta lugnet och leta lyckan inombords.
  • Anonym (Kämpa)

Här är en länk till en jättebra sida. Det pågår just nu, inne på dag 3, ett 10 dagar långt event där det varje dag läggs upp två gratis föreläsningar och en meditation. Man "tappar" på akupunkturpunkter och hjälper på så sätt kroppen att aktivera sina självläkande funktioner. Jag missade första dagen, men kollade och "tappade" igår och även fast jag inte hann sitta så länge med det så gjorde de få rundor som jag hann med en jättestor skillnad! Ni kan googla konceptet om ni vill få mer information om det, men det är verkligen heeeelt fantastiskt! www.thetappingsolution.com/2014tappingworldsummit/PE-upgrade.html

Svar på tråden Min pappa har lungcancer, nu ska jag hitta alla sätt som finns att hela/lindra/bromsa eller kanske bota den!