• Sanna85

Slutkörd hemma-mamma

Oj låter väldigt dränerande.. Jag väntar mitt tredje barn (är snart 29) och nu blir man ju lite orolig när man läser sånt här. Nu kommer inte jag vara ensam lika mkt som du är, dock större delen av dagen (från 7 till halv fem).. Jag tycker du ska försöka släppa hemsysslorna lite och fokusera på att vila upp dig när barnen är på dagis och skola (om tjejen går på dagis?).. Lägg en timme på att städa när du kommer hem från lämning, typ röja upp det värsta och passa på att sova eller vila när bebis sover. Sömnbrist kan knäcka en totalt, iaf mig, så det tror jag är viktigt. Det är så här jag funderar på att göra när jag går på föräldraledighet (de kommer gå ca 3 dar i veckan). Och om din man kommer hem 19.30 borde väl han kunna hjälpa till med läggning och de sista hemsysslorna. Försök att veckohandla på helgen tillsammans, typ sön förmiddag och planera mat varje dag, brukar bli lättast så.

Allt för att underlätta för dig och försöka släppa på kontrollen lite över hur huset ska se ut m.m, ibland ser det ut som ett helvete här hemma men då prioriterar jag att vila eller vara med mina barn. Angående din son har jag inte så mkt tips för har inte varit i den situationen själv, vet ju att det kan bli svårt när man har olika sätt att uppfostra barnen på och är du hemma hela veckorna själv så vet ju du troligtvis bättre vad som funkar med er son... Ni får försöka ta en diskussion om vilken linje ni ska köra på så ni är på samma sida. Du låter som en bra mamma som försöker göra det bästa för dina barn, förstår att du är trött, vet själv när barnen var bebis och 1,5 år då var det tungt när man var hemma själv fram till halv åtta...

Om inget annat funkar så kanske mannen ska fundera på att byta jobb? Vet ju inte hur eran situation ser ut men i längden kan det ju bli väldigt jobbigt att ha det så, dessutom måste de va tråkigt för honom att bara träffa barnen på helgerna?

Svar på tråden Slutkörd hemma-mamma