• salo

Slutkörd hemma-mamma

Förstår dig totalt!

Har en 3 åring och en 6 månaders.

Min man lämnar iaf vår 3 åring på dagis på morgonen och åker inte hemifrån förrän vid 11-12 på dagen och är inte hemma igen förrän 22-23 på kvällen.

Innan jag hämtar på dagis kl 14 försöker jag städa och fixa hemma då det av någon magisk anledning lyckas bli total stökigt efter varje dag.

Varannan vecka jobbar han tis-lör dessa tider och andra veckan bara tis-tor vilket jag ve t låter jätte lyxigt.

Tis-lör veckan blir jag helt slut. Jag hade hellre haft att han arbetade 8-17 var dag. På morgon/förmiddag är jag ju pigg. Är just efter dagis att fixa med allt från utbrott till läggning själv.

När mannen är hemma är allt perfekt och jag mår jättebra. Det låter kanske löjligt att tycka det är så jobbigt och även ensamt att sitta själv om kvällarna.

Du har ju även 3 barn så förstår hur jobbigt det måste vara!

När vår bebis kom gick vår 3 åring igenom sin trots men har lugnat sig nu och vår bebis är lugn och snäll så borde inte klaga.

Hade bara varit så skönt om min man kom hem i normal tid så vi kunde fixa med middag/lek/nattning tillsammans.

Väldigt ensamt känns det så förstår dig

Svar på tråden Slutkörd hemma-mamma