Inlägg från: just me123 |Visa alla inlägg
  • just me123

Ni som missbrukar droger (eller föräldrar till missbrukande barn) - hur såg er barndom ut?

Har tidigare periodat en hel del.

Barndomen:

Ena föräldern var extremt kontrollerande. Det var antingen svart eller vitt. Mycket regler, principer, disciplin, straff osv. Rena rama mardrömmen. En hel del stryk fick man ta emot också. Rädsla och ilska blev resultatet. Började tillslut ta itu med frustrationen genom drogerna.

• just me123

Oj, glömde tillägga att som barn var jag besvärlig, uppkäftig, provokativ, aggressiv, trubbelskapare, likgiltig, empatilös, rastlös.

• just me123

Haha, min vändning till det positiva skedde ej förräns min 23-årsdag. Men bättre sent än aldrig

• just me123
    frappa skrev 2014-01-30 17:37:59 följande:
    Kan tänka mig ett par dumheter skedde där på vägen då :pPar dumheter här också, inget som man kommer nämner precis :SSom tur var innan man blev 15år, så man slapp massa otrevligheter längre fram.Ska tillägga cannabisen kom in i livet 25år senare, så ingen koppling där.

Instämmer! Inte lätt när ena föräldern arbetade som polis. Dålig kombination.
  • just me123
    frappa skrev 2014-01-30 17:48:46 följande:
    Kan tänka mig att det inte var en bra kombo.Men skönt det lugna ner sig längre fram för dig.

Men när jag tänker på hur man var, så tänker jag alltid hur in i helvete kunde man hitta på så mycket dumheter.Det var inga jättestora grejer som så, men bara en massa jävulstyg uppradade i en lååång rad.

En fördel med all den skiten längre fram i livet.Var att man var duktig att hantera konflikter och omöjlig att provocera.

Halva syskonskalan hade även adhd. Tuffa tider var det med en massa jävla roliga minnen
  • just me123
    Anonym (yes) skrev 2014-01-30 17:51:42 följande:
    Folk som börjar missbruka droger flyr i regel från nånting eller försöker hjälpa sig själva där vården sviker.

Dom allra flesta andra som inte dras med psykisk ohälsa eller har extrema problem att fly ifrån brukar droger som dessa ska, med måtta och ansvar.Varför man sedan testar, varför inte är en bättre fråga. 

Man kan även vara kicksökande, vilja experimentera eller prova nya äventyr.
Svar på tråden Ni som missbrukar droger (eller föräldrar till missbrukande barn) - hur såg er barndom ut?