Medberoende?
Jag har varit tillsammans med en alkoholist. Jag kämpade länge för att få honom nykter men det spelade ingen roll om jag lämnade honom, om hans barn avskydde honom pga drickandet eller att han förlorat alla vänner. Han gav några halvhjärtade försök men i slutändan var den där jävla ölen mer viktig än allt annat.
Han måste själv vilja sluta, vill han inte det finns det inget på denna jord som du kan göra för att få honom dit. Mitt råd är att lämna honom om han inte lägger av och stå fast vid det beslutet. Dina barn ska inte behöva leva i detta. Om han väljer att lägga av och söka hjälp så har ni kanske en framtid annars så kommer du sitta fast med en knarkare och du kommer bli mer och mer medberoende. Jag önskar ingen det. Ditt liv kommer till slut att kretsa runt honom och om han är hög eller inte. Utsätt inte dina barn för det.
Jag valde att lämna min livs kärlek på grund av att jag kunde inte vara med honom eftersom det blev destruktivt för mig själv och mina barn. Jag blev en dålig mamma för allt cirkulerade runt hans drickande eller ickedrickande. Det tog lång tid att lämna honom för han är ju världens finaste människa. Men så här i efterhand mår jag bättre och jag försöker skapa ett eget liv utan honom även om det gör ont. Men alternativet att leva med honom är värre än att vara utan honom.
Hoppas han inser sina problem och att det löser sig.
Kram