miikamina skrev 2014-01-29 22:37:55 följande:
Jag har varit ganska anti tidigare. Men jag ser hellre att han är ärlig än att ljuga om det. Jag avskyr att han gör det skulle helst vilja att han slutar, men det lär han aldrig göra. Det som gör mig förvirrad nu är att han går ut så mycket, är det rökat som drar? Prioriterar han det före sin familj? Då är det definitivt inte ok. Jag gillar inte att han blir så av
Risken är att han är kvar i den tiden som du var anti.
Få tillbaka han och sluta ljuga och springa iväg, krävs att man pratar.
Säga att man behöver han hemma lite mer.
Känner du är lite i en balansgång, där ni har en del relationsproblem.
Och problem med att hand drar iväg och är med vänner och rökar på.
Synd att han valde vägen att ljuga än köra med öppna kort.
Personligen funderade på vad jag skulle göra när det blev uppenbart att sjukvården inte kund hjälpa mig i min smärta på ett bra sätt.
Enda de gjorde var att göra mig gravt beroende kan man säga lite elakt.
Att jag körde med öppna kort gjorde så att jag slapp en hel del problem i relationen.
Hon var väldigt anti mot droger och är, men insåg snabbt att ha sin kille sova en hel natt, gjorde han snällare och omtänksam igen.
Frågar ofta detta med droger och misstänkt hög konsumtion alternativt missbruk.
Har han eventuella psykisk sjukdom/åkomma eller en misstänkt sådan?
Detta brukar vara en indikation vilket håll man är på väg, och hur man ska tackla de problem som existerar.
Om det inte finns någon sånt, så borde kommunikation funka.
Gör det inte svart eller vitt, antingen eller, utan försök att få han inse att du vill ha en liten kaka av hans tid tillbaka.
Ställ ALDRIG ultimatum du inte är beredd att genomföra.
Och ställer man ultimatum, så ska dom vara utstakade i små steg.
Så de är överkomliga att ta, utan han känner sig överkörd ELLER du känner detta.
Om det blir pinsamt uppenbart att ultimatumet är krossat, så finns det bara ett sätt och verkställa.
Gör du inte detta, så kommer du bli 100% hunsad resten av er tid.
Just pga respekten från honom och vad du vill och "hotar" med, är inget han behöver bry sig om.