Hur långt tid innan gravid igen efter Intrauterin fosterdöd?
Beklagar så att er lilla dotter inte klarade sig! några dagar innan er vanja, den 18/12 kom min lilla saga till världen efter en igångsatt förlossning efter att vi dagen innan fick veta att hon blivit en liten ängel i magen. Hon föddes i vecka 23+4.
Min mens kom tillbaka för två veckor sen. har haft två samlag sen förlossningen, första gången gick bra, var som vanligt men andra gången bröt ja ihop totalt efter bara någon minut då det blev för jobbigt psykiskt för mig, fysiskt var det inga problem eftersom vår lilla tjej var så liten och efter att ha fått en fullgången tjej för 19 månader sen kände jag att allt var bra där nere för jag hade ju något att jämföra med. efter min första dotter var ja jätterädd för samlag, att det skulle göra ont m.m.
Det här med att skaffa ett nytt barn kom upp väldigt fort för oss med och vi är överens om att vi vill ha ett nytt barn ganska snabbt men ja känner inte att ja vågar ändå..på onsdag ska vi på återbesök och får då reda på om dom fått svar på vad som gick fel och jag har sagt till min sambo att jag vill bara ha det besöket gjort och känna efter mer då hur jag vill..ja känner att jag till nästa jul vill ha ett barn i min famn men då behöver jag ju bli gravid snart och jag vet inte om jag är redo för det och för den rädslan man kommer behöva leva med då i dom månaderna..samtidigt känner jag att det för min del nog skulle underlätta att vara gravid just under sommarmånaderna för då går tiden oftast snabbare för mig än under resterande året..
och jag känner att kommer jag någonsin bli redo helt och hållet att bli gravid igen? och svaret för mig är -nej, förmodligen inte, och jag vill inte behöva vänta i något år till innan våra två tjejer får ett småsyskon..har en tjej på nitton månader här hemma och just nu skär det i hjärtat att se hur roligt hon tycker det är med våra kompisars barn som är tre och fyra månader gamla, tänk hur roligt hon hade tyckte att det skulle vart att få ha en lillasyster att puss och krama och peta på...
Var hos kurator idag för första gången och pratade bland annat om det här med att bli gravid på nytt.. jag vill ju ha ett nytt barn att få pyssla om samtidigt som jag inte vill ha något nytt för jag vill ju ha min lilla saga och ingen annan men hon sa till mig det att ingen kommer ju att ersätta vår lilla ängel, ingen kan ta hennes plats m.m. vilket faktiskt kändes bra att få höra för jag har känt att vi ersätter man ju saga med det nya barnet fast det gör vi ju inte, ja tillgodoser ju bara mina behov i att få pyssla om en liten krabat...
och när det gäller vår lilla saga längtar ja så till att hon får sin grav och att jag sen kan få gå dit och pyssla om den eftersom det är det närmsta till ompysslande av henne jag kommer..
Hoppas mina ord hjälte dig på traven på något..
Stor kram på dig!