Hur långt tid innan gravid igen efter Intrauterin fosterdöd?
Hej! förlorade en dotter i v.21 också, fruktansvärd upplevelse och sorg. Detta var 3 år sedan. Precis på årsdagen av hennes död fick jag missfall i v.10. Jättejobbig tid eftersom alla minnen kom tillbaka.
Nu blev jag gravid här i juli och visste inte hur jag skulle ställa mig till det, var inte alls planerat.
Är i v.28 snart och under hela graviditeten ända tills egentligen 2 v sedan så kunde jag inte ta till mig det, fastän lillen sparkar för fullt och vi går på regelbundna kolla på spec.mvc. Nu däremot så börjar jag slappna av men känns som om man är beredd att det ska hända något, helt naturligt för att skydda sig själv.
Tror att man måste tänka så att det händer inget och gör det det så är det meningen, hemskt men man måste slappna av och njuta av sin nya graviditet, jag har inte gjort det på samma sätt och får ibland ångest och tänker att tänk om jag får en förlossningspsykos elr något pga mitt bagage?
Min BM är underbar och stöttande, tror det är viktigt vid en ny graviditet att man får prata om sin sorg till det döda barnet och få kraft att njuta av det nya livet i magen.
Lycka till TS och håller tummarna att allt går vägen igen om ni beslutar er för att skaffa ett till barn.