MrsP79 skrev 2014-01-29 22:42:11 följande:
Det där med att ha samlag, jag kände mig också ganska osäker i början, visste ju inte riktigt hur det såg ut "där nere". Rädd att det skulle göra ont. Ville inte heller rent mentalt, kändes konstigt på något sätt. Det gick över så småningom. Trots enorma skuldkänslor (vilket jag inte skulle ha, det var ju inget jag kunde ha förhindrat), kom vi fram till att längtan efter ett barn till var större än rädslan att förlora det. Vi blev fantastiskt fint omhändertagna på sjukhuset, och läkaren sa att han aldrig varit med om ett par som hade råkat ut för detta två gånger. Men man kan ju aldrig vara säker på något i livet. Det är ju så det är. Jag gick hos kurator i ett halvår efter förlossningen och när jag blev gravid igen gick jag hos kurator varannan vecka fram till förlossningen. Jag var verkligen livrädd hela tiden, men jag fick liksom acceptera den där rädslan, den fanns där som en liten parasit. Jag gick oftare till barnmorskan och gjorde fler ultraljud (delvis pga att jag hade haft preeklampsi tidigare) den här graviditeten. Det höll väl de värsta känslorna borta. Jag var inne på förlossningen två gånger i slutet eftersom jag inte känt bebisen på ett tag. Vi fick inga missfall emellan, men det tog oss som sagt 10 månader, vilket var lite jobbigt (går ju inte att jämföra dock med dom som har försökt flera år). (Ursäkta avsaknaden av styckeindelningar, skriver från iPad)
Har också blivit lovade fler kontroller i nästa grav men just nu känns de omöjligt och rädslan vinner över längtan tyvärr!
Det sägs att det släpper med tiden och att det bara kan bli bättre?!
Jag är bara 21 år (sambon 25) vi har varit tillsammans i 2 år snart och längtade så efter vår lilla dotter!
Idag (onsdag) är de 6 veckor sedan vi förlorade henne och sorgen vi bär på tar jag och min sambo så olika. Han tar själva förlusten sämre än jag känns de som men jag lägger nog min sorg på allt annat runt om kring, som den fysiska smärtan, vänner som försvunnit, att jag blivit varslad från jobb osv... Vet inte hur jag ska hantera allt...?