Löshår, är det bara jag som tycker det är äckligt.
Modern-mom, HUR kan det vara strunt. Tänk efter nu, INNAN du skriver den här gången. Många, jag skulle säga, majoriteten av skandinaver kan inte få långt hår, googla själv, rent biologiskt, utan får en viss hårlängd. Det är fakta. Så hur i hela friden kan det då vara strunt? Kan man rent biologiskt sett INTE få eller klarar av att få långt hår, utan MÅSTE köpa någon annans avklippta hår för att lyckas få lite längd, JA DÅ ÄR DET en form av protes. Hade alla kunnat få långt hår bara SÅDÄR, ja då hade ju alla haft det. Då hade det inte funnits löshår att köpa billigt på tex tradera. Det hade endast funnits löshår i form av peruker för film/teater eller för dem som haft canser. Resten av befolkningen hade haft sitt egna hår. Det hade inte varit det här "överflödet" av löshår, att typ alla har det idag (ja löshår syns, även om ett proffs satt i det så försvinner inte "skarven" mellan det egna korta håret och det långa fejkhåret. Det syns på alla. Kanske ej på bild då håret ligger blixt stilla, men så fort man rör på sig och håret likaså, så kommer det att synas. Att tro något annat är naivt.
Sen kan ju jag tycka att gällande "alla inte kan vara duktiga och spara ut" som du säger är lite lögn. Det beror ej på det, det handlar ej om de inte kan vänta på att håret växer, De klarar inte av att få längre pga av biologiska faktorer, så att säga att man inte orkar spara ut är många ggr inte sant. Låt det växa bara. Ha håret uppsatt under tiden liksom. Hur svårt är det?
Jag tycker även att det är en viss saknad av karaktär om man är så pass lat, att man inte orkar vänta på att håret ska växa. Ja är medveten om att ett långt naturligt välskött hår tar tid. Man ska sköta det på ett bra sätt. Men om man nu inte orkar (eller klarar av det uppenbarligen) så ÄR det ju brist på karaktär. Om man inte orkar, utan hellre sjunker långt och köper någon ANNANS avklippta hår, ja det säge rju sig självt. Det kan man inte släta över med att säga "alla kan inte vara duktiga och spara ut".
Läs på SJÄLV, innan DU spottar ur dig skulle jag säga.
Du vet att håret går av hos alla efter en viss längd? Hur långt ett hår kan bli är därmed olika mellan kvinnor. Alla kvinnor kan inte heller få tjockt hår utan det beror på gener hur många hårsäckar man får. Kvaliteten på håret kan också variera stort.
Jag är en av de som har oturen att mitt hår går av efter skuldrorna, och det finns inget i världen (tro mig jag har provat allt i närmare 10 år). Förutom det drabbades jag även av genetiskt håravfall redan efter 25 års ålder, så mitt hår är kanske 1/3 del av normal tjocklek. Mina hårstår är så tunna att frisören kallar det babyhår.
Jag provade löshår för att få en del volym. Längden är jag åtminstone okej med. Tro mig att frisören förstod mig fullständigt när jag sade att jag ville ha löshår, och det beror knappast på lathet, för jag kan lova att du hade gråtit om du hade haft mitt hår. Har dock valt att ta bort det för några år sedan då jag tyckte att det syntes för ofta och var dessutom väldigt dyrt.
Jag tror nog de flesta väljer att ha sitt egna hår om det är möjligt. Det är inte direkt osynligt med löshår, rätt obekvämt och dessutom dyrt eftersom man måste göra om det ofta.