Emmaljunga viking eller Kronan City?
Undrar samma sak:)
Undrar samma sak:)
Jag har haft Emmaljunga Viking i sju veckor hittills. Den fungerar mycket bra i stadsmiljö. Den är lätt, vilket jag tycker är jätteskönt. Den går lätt upp på bussen. Får plats i trånga hissar. Den klarar att köras där det är plogat och några cm snö. Det kan fastna snö på hjulen när det är slask men har inte märkt att stenar fastnar på hjulen. Vi är än så länge väldigt nöjda! Liggkorgen är liten, vi får se hur länge hon kan ha den. Vi har nu fårskinn och lakan som vi bäddar in vår flicka i. Får inte plats med alltför mycket, men hittills gott om plats. Vi får se hur det blir med sittdelen som ser smal ut, men min brorsdotter som är 4,5 år fick plats utan ytterkläder (vi provade inte med), men hon är ovanligt smal. Vår dotter är normalstor, vet man med sig att man väntar en stor pojke kan man välja en bredare vagn om man är osäker. Jag skulle inte rekommendera vagnen om man behöver köra på grusväg, stigar mm. Det går inte att lasta hur mycket som helst heller. Korgen under tar max fem kg. Den blir såklart svårare att kontrollera med tung last. Att köra den uppför skenor i trappor kan vara trixigt. Bredden passar de stora hjulen bak men inte de små hjulen fram som sitter för tätt.