nyiverkstan skrev 2014-02-15 13:25:08 följande:
Jo jag har sett Vikingen i butik och håller med om att sittdelen ser väldigt smal ut.. Försäljarna säger att Emmaljunga fick mycket kritik för tidigare modellen Monkey och att de efter den gjorde Viking som då ska ha tillräckligt med utrymme för de menar att barnen blir ju inte så stora runt höfterna. men håller med...
Vi var och provade Kronan City idag, fick in den i bilen utan problem.. Är lite skeptisk till att det är lufthjul, så länge det är luft i och inga hål är det väl bara fördelar för det blir bättre komfort för barnet men kan se mig själv få panik när jag är nånstans och ska tvingas hålla på och pumpa och greja...
Riktigt kluvna är vi..
Hoppas att någon som har mer erfarenhet kan fylla på =)
Vi har lufthjul på en emmaljunga-vagn, använder den till andra barnet nu och har fått punktering en gång. Då var det pyspunka och vi var ute på vift nånstans. Kunde använda vagnen hela dagen ändå men den blev lite tungkörd bara. Fixade det dagen efter. Har bara gott att säga om lufthjul. Det blir så mjukt att köra, bra gung och oslagbart i snö och terräng. Jag ser lufthjul som något positivt när jag ska köpa vagn