• efterlängtan

25 dagar kvar, ont i ryggen och sååå segt att vänts

Någon mer som räknar ner dagarna nu?
    Jag har gått hemma 1 vecka nu och är redan rastlös..... ont i ryggen och tankarna som flyger runt i huvudet på mig stör min sömn... aaahhhh vill bara att förlossningen ska starta nuuu.... :) någon annan som känner igen sig????

• Svar på tråden 25 dagar kvar, ont i ryggen och sååå segt att vänts
  • Lillamamman11

Väntar mitt andra barn, har 2 veckor kvar till bf idag. Gick 2 veckor över med första. Så det känns som det är ett bra tag kvar. Segt nu, vill bara att förlossningen ska vara över då första förlossningen var jobbig och slutade med kejsarsnitt. Ska försöka föda vaginalt, fast jag börjar bli skraj nu. Hur blir det denna gången vet man ju inte!? Jobbade fram till i torsdags så jag har ju precis börjat va hemma. Fördriver tiden med att laga mat som vi ska ha när bebis är född. Mår jättebra men börjar bli trött på detta nu. Förra graviditeten mådde jag jättedålig mer eller mindre hela tiden. Så denna gången har jag tur. Men tiden blir så dryg nu när det bara är väntan kvar. Denna gången vet man ju vad man väntar på också, inte kul att vänta på nåt som gör så ont. Men jag hoppas jag fixar det och att allt går bra.

• efterlängtan

Lillamamman11: det kommer säkert gå toppen bra... och andra säger dem ju att det ät mer troligt att få någon dag innan :) det klarar du....

zip87: håller tummarna att det snart är igång :)

• Tessou

Jag har inte så mycket sammandragningar, för tillfället, men mensvärk som 17.....

♥ ELIAS 090326 - BF 18/2-2014 ♥
  • Isabella06

Jag har precis vaknat på förlossningen. Fått en sovdos( shit vad starka dem är!! Känner mig läskigt bakfull)

Började klocka värkar vid 22 igår. Dom gjorde ont men inte galet ont. Regelbundna med 2-3 min imellan i 7 timmar.

Ringde in till fl vid 5,20. Och dom välkomnade mig så glatt. In där och på med ctg efter att jag kissat på mig av en värk i väntrummet.

Vi pratade namn och skrattade lite. Denna verkade bli lika punktlig som sin storebror där hemma.

Gjordes en vaginal undersökning.

1!!!! Cm öppen och tappen typ omogen??! Jag brast totalt, hur kan man gå med konstant Molvärk, konstanta förvärkar så fort du använder kroppen.

Och sedan ha ett förlossning förlopp ( tredje barnet jag känner skillnad på värkar och värkar) utan att öppna sig ett skit!

Så efter jag grinat ett tag, sambon tröstat i lite chock. Så vart jag inlagd och fått sovit 4 timmar i sträck för första gången på 2 månader:)

Inge värkavstannande men citodonen gör iaf skaplig smärt lindring ! ;)

Långt gnäll inlägg! Förlåt!

• efterlängtan

Isabella06: skickar styrkekram till er... få du vara kvar där inne ändå? Eller måste ni åka hem igen nu då? Dum fråga kanske men mitt första så är inte så insatt i det.:)... skönt att du fick sova lite i allafall....

Endel av min slempropp gick i morse så jag hoppas att vårt kan dra igång här oxå... haha, men det kan ju dröja.... hihi... hade ju molande värk förra veckan som inte visat sig så intensivt efter det.... bara lite lite....

tessou: hoppas att dem utvecklar sig och att ni få en lilla barn nu :) lycka till...

• Tessou
    Isabella06 skrev 2014-01-28 15:15:22 följande:
    Jag har precis vaknat på förlossningen. Fått en sovdos( shit vad starka dem är!! Känner mig läskigt bakfull)

Började klocka värkar vid 22 igår. Dom gjorde ont men inte galet ont. Regelbundna med 2-3 min imellan i 7 timmar.
    Ringde in till fl vid 5,20. Och dom välkomnade mig så glatt. In där och på med ctg efter att jag kissat på mig av en värk i väntrummet.
    Vi pratade namn och skrattade lite. Denna verkade bli lika punktlig som sin storebror där hemma.
    Gjordes en vaginal undersökning.
    1!!!! Cm öppen och tappen typ omogen??! Jag brast totalt, hur kan man gå med konstant Molvärk, konstanta förvärkar så fort du använder kroppen.
    Och sedan ha ett förlossning förlopp ( tredje barnet jag känner skillnad på värkar och värkar) utan att öppna sig ett skit!

Så efter jag grinat ett tag, sambon tröstat i lite chock. Så vart jag inlagd och fått sovit 4 timmar i sträck för första gången på 2 månader:)
    Inge värkavstannande men citodonen gör iaf skaplig smärt lindring ! ;)

Långt gnäll inlägg! Förlåt!
    Usch det lät jobbigt... Skönt att du fick sova i alla fall!
  • zip87

Tröttsamt..

Hur är det med er?

Igår kväll va förvärkarna så starka att jag tänkte "NU"!! :D men nej... Sen blir det helt lugnt....

Gör dessa förvärkar någon nytta? Eller det är bara "övning" för kroppen?...

• Isabella06
    efterlängtan skrev 2014-01-28 16:50:27 följande:

Isabella06: skickar styrkekram till er... få du vara kvar där inne ändå? Eller måste ni åka hem igen nu då? Dum fråga kanske men mitt första så är inte så insatt i det.:)... skönt att du fick sova lite i allafall....

Endel av min slempropp gick i morse så jag hoppas att vårt kan dra igång här oxå... haha, men det kan ju dröja.... hihi... hade ju molande värk förra veckan som inte visat sig så intensivt efter det.... bara lite lite....

tessou: hoppas att dem utvecklar sig och att ni få en lilla barn nu :) lycka till...

Vi åkte hem igår efter sov dosen. Tydligen får man inte ta citodon och bricanyl tsm hemma. ( fick det med dottern i v 40 och åkte hem tog tabletterna och kommer inte ihåg så mycket mer än att jag vaknade dagen efter)

Idag är det lugnt. Värkarna har lagt sig.

Jag slemmar också till och från men än så länge inte blod i det, vilket brukar vara ett tecken för att fl är igång för min del. Så är väl bara hålla ut och hoppas det är lugnt ett tag så kroppen hinner hämta lite kraft. Fick med mig insomningstabletter och citodon att ta om värkarna blir för tuffa igen.

Hoppas hoppas att din slempropp är ett tecken på att du börjar öppna dig! Håller tummarna!!
  • Tessou
    zip87 skrev 2014-01-29 07:01:41 följande:
    Tröttsamt..

Hur är det med er?

Igår kväll va förvärkarna så starka att jag tänkte "NU"!! :D men nej... Sen blir det helt lugnt....
    Gör dessa förvärkar någon nytta? Eller det är bara "övning" för kroppen?...
    Kroppen tränar inför vad som komma skall...

Svar på tråden 25 dagar kvar, ont i ryggen och sååå segt att vänts