Inlägg från: Nyfikna72 |Visa alla inlägg
  • Nyfikna72

hobbyföretag

Vet inte riktigt om du har koll på, skillnaderna ens? Jag råder dig att läsa på lite. En hobbyverksamhet kan man driva utan att regga den på nåt vis men man ska ju deklarera som vanligt och det är precis samma regler som för enskild firma. Reggar du ditt företag så blir det typ ingen skillnad. Ditt domännamn skyddar ingenting. Det är ju bara en adress på internet.

• Nyfikna72

Det finns bara det alternativet att regga företag......ditt domännamn har ingenting med saken att göra. Nån annan kan ta samma namn men olika ändelser för jag antar att du inte köpt alla varianter? Reggar du prylboden.se så kan nån annan ta prylboden.com

• Nyfikna72

Snårig gränsdragning, gör man saker åt kompisar för tji och ingenting är det en sak men har man hemsida och ämnar sälja saker så är det nog vinstsyfte och då är det företag som gäller. Jag antar att du inte gör nånting för att vara snäll? Tror inte riktigt skatteverket tolkar i dina banor även om du inte mot förmodan tjänar nåt, du har liksom ändå ett syfte med att sälja mer.

• Nyfikna72

Och en annan sak, kör du på med hobbybiten och skatteverket ändock tycker att du nog drviver företag så kan du bli skönstaxerad. Då räknar de vad du skulle kunna tjäna i ett liknande företag och det kan röra sig om mycket pengar. Sen blir det upp till dig att bevisa att så inte är fallet.

Svar på tråden hobbyföretag