• Anonym (men!)

Om vi inte får barn..vad göra med livet?

Anonym (Mamma) skrev 2014-02-05 22:26:43 följande:
    Jag har hört att många som försöker bli gravida inte lyckas på grund av själva medvetenheten kring det och för att föräldrarna spänner sig och stressar mycket för att bli gravida.
    Många som "ger upp" och exempelvis adopterar istället har plötsligt blivit gravida, just för att spänningarna och fokuset försvinner. Kanske kan detta stämma även för er?
    Det där skuldbeläggar bara kvinnan som önskar få bli mamma och det är bara struntprat! I mitt fall så skulle jag inte fastän hur mycket jag slappnar av kunna bli gravid då jag har missbildade äggledare. Så nix!
  • Anonym (men!)

Jag är hon som var ofrivilligt barnlös som nu är frivilligt barnfri! Man kan ändra uppfattning fastän man såklart inte tror det då man är inne i försökandet, utredningar och behandlingar. Vi fick inga barn och idag är jag nöjd över att vara barnfri och det positiva det innebär. Jag får leva ett fritt och självständigt liv, jag kan göra vad jag vill när jag vill, jag och min man har det underbart tillsammans utan barn som stör, ingen stress, bra sexliv, tid med varandra och tid då vi får vara ensamma i lugn och ro....Ja, idag ser jag bara fördelar. Barn är inte meningen med livet - det är det inte. För många ja, men för oss som är ofrivilligt eller frivilligt utan barn, så har livet en mening ändå och kan vara lika så bra, om inte bättre!

Svar på tråden Om vi inte får barn..vad göra med livet?