• Anonym (Jobbigt)

Dricker för mycket

Dricker för mycket! OCH JAG ÄR MEDVETEN OM DE, MEN ÄNDÅ GÖR JAG DE!!! FÖR ATT JAG ÄR BEROENDE!

Så nu fick jag ur mig sanningen, de var jobbigt....

Ingen ska få veta att jag dricker vin på kvällarna, när barnen har somnat.....

dricker jag en liter vin var o varannan dag! Men de är ohållbart o de vet jag men ändå gör jag de!

har en son på 2 o en dotter på 5 månader!

Vill ha någon annan o prata med som har vart i samma situation o fixat de, eller som sitter precis i samma situtation som jag gör hör av dig!!!

OCH NEJ JAG ÄR INTE UTE EFTER GÖR SI GÖR SÅ O TÄNK PÅ BARNEN, SÖK EN ANNAN TRÅD OM DU ÄR UTE EFTER O BEDÖMMA SITUATIONEN FÖR MINA BARN!

Tack

• Svar på tråden Dricker för mycket
  • Queenie70

Fast självklart kommer folk att bli upprörda och oroliga för barnen när du dricker så mycket, det kommer du ju inte ifrån. Däremot är det ju så att när man väl utvecklat ett beroende så är den fria viljan satt ur spel. Det som kan tyckas som sunt förnuft är bortblåst och det funkar inte att "ta sig i kragen" eller att sluta dricka "för barnens skull" Det handlar om starka mekanismer och om att du förlorat kontrollen. Inte om att du är en dålig människa även om det naturligtvis kommer att vara skadligt för barnen om du fortsätter med ditt missbruk. Har du nån möjlighet att till att börja med uppsöka AA grupp?

• Anonym (Jobbigt)
    Queenie70 skrev 2014-01-26 17:08:36 följande:
    Fast självklart kommer folk att bli upprörda och oroliga för barnen när du dricker så mycket, det kommer du ju inte ifrån. Däremot är det ju så att när man väl utvecklat ett beroende så är den fria viljan satt ur spel. Det som kan tyckas som sunt förnuft är bortblåst och det funkar inte att "ta sig i kragen" eller att sluta dricka "för barnens skull" Det handlar om starka mekanismer och om att du förlorat kontrollen. Inte om att du är en dålig människa även om det naturligtvis kommer att vara skadligt för barnen om du fortsätter med ditt missbruk. Har du nån möjlighet att till att börja med uppsöka AA grupp?
    MMMh detta vet jag o tack för din komentar, jo jag ska  hand om mitt missbruk ,  men blanda inte in mina barn!!!! ( jag vet redan hur fel de är) behöver inte mer negativt, o de skrev jag tydligt, eller huR!! håller  du inte med mig??????
  • sär skriven
    Anonym (Jobbigt) skrev 2014-01-26 17:13:57 följande:
    MMMh detta vet jag o tack för din komentar, jo jag ska  hand om mitt missbruk ,  men blanda inte in mina barn!!!! ( jag vet redan hur fel de är) behöver inte mer negativt, o de skrev jag tydligt, eller huR!! håller  du inte med mig??????
    Jag håller inte med dig. Du behöver klart och tydligt människor som pekar ut de negativa konsekvenserna och riskerna av ditt bruk. En klapp på axeln och ett "så kan det vara!" gör dig knappast nykter.
    Det här är världens bästa sidfot, och den är min.
  • Anonym (Jadu)

Oavsett vad så är det ju så att du kan bli av med dina barn om det kommer fram till soc och då är frågan om det är värt det?

Är uppvuxen i ett missbrukshem så förvänta dej ingen klapp på axeln härifrån!

• Anonym (Jobbigt)
    sär skriven skrev 2014-01-26 17:16:48 följande:
    Jag håller inte med dig. Du behöver klart och tydligt människor som pekar ut de negativa konsekvenserna och riskerna av ditt bruk. En klapp på axeln och ett "så kan det vara!" gör dig knappast nykter.
    Anonym (Jadu) skrev 2014-01-26 17:20:33 följande:
    Oavsett vad så är det ju så att du kan bli av med dina barn om det kommer fram till soc och då är frågan om det är värt det?

Är uppvuxen i ett missbrukshem så förvänta dej ingen klapp på axeln härifrån!

nee okej men fortfarande FATTAR NI TRÖGT???? jag vill inte att ni nämner mina barn! Jag visste de,skulle inte enns laggt ut de!!!!
  • Anonym (Jobbigt)
    Anonym (Jobbigt) skrev 2014-01-26 16:53:38 följande:
    Dricker för mycket! OCH JAG ÄR MEDVETEN OM DE, MEN ÄNDÅ GÖR JAG DE!!! FÖR ATT JAG ÄR BEROENDE!

Så nu fick jag ur mig sanningen, de var jobbigt....

Ingen ska få veta att jag dricker vin på kvällarna, när barnen har somnat.....

dricker jag en liter vin var o varannan dag! Men de är ohållbart o de vet jag men ändå gör jag de!

har en son på 2 o en dotter på 5 månader!

Vill ha någon annan o prata med som har vart i samma situation o fixat de, eller som sitter precis i samma situtation som jag gör hör av dig!!!

OCH NEJ JAG ÄR INTE UTE EFTER GÖR SI GÖR SÅ O TÄNK PÅ BARNEN, SÖK EN ANNAN TRÅD OM DU ÄR UTE EFTER O BEDÖMMA SITUATIONEN FÖR MINA BARN!

Tack
    FATTAR NI TRÖGT???? jag vill inte att ni nämner mina barn!

• Anonym (Jadu)

Är du full nu eller?

• Anonym (Jadu)

Det jag menar är att du verkar vara väldigt lättstött just nu!

Jag tycker faktiskt du ska ringa nån i morgon låt det inte gå en dag till för i slutändan är det inte värt det!

• Påven Johanna

Men hur kan du ta hand om och sköta så små barn efter att ha hällt i dig en liter vin? Bebisen måste väl vakna ibland, behöva ny blöja? 

• Anonym (Jobbigt)
    Anonym (Jadu) skrev 2014-01-26 17:32:00 följande:
    Det jag menar är att du verkar vara väldigt lättstött just nu!

Jag tycker faktiskt du ska ringa nån i morgon låt det inte gå en dag till för i slutändan är det inte värt det!
    hade aldrig visat min rätta sida om jag inte hade vart påverkad!!!!! Jadu, visst kan jag göra de, men jag har socialfobi o därav drickandet!
Svar på tråden Dricker för mycket