Inlägg från: Påven Johanna |Visa alla inlägg
  • Påven Johanna

Dricker för mycket

Men hur kan du ta hand om och sköta så små barn efter att ha hällt i dig en liter vin? Bebisen måste väl vakna ibland, behöva ny blöja? 

• Påven Johanna
    Anonym (Jobbigt) skrev 2014-01-26 17:44:52 följande:
    SÖK EN ANNAN TRÅD OM DU ÄR UTE EFTER O BEDÖMMA SITUATIONEN FÖR MINA BARN!
    Men det är farligt för små barn att hanteras av berusade människor. Den som är berusad kan inte göra en adekvat bedömning av situationer och kan heller inte vara receptiv för barnens behov. 

Det handlar inte alls om att döma dig som varande en dålig människa, jag vet inget alls om dig. Men ditt problem gör dig i sämsta fall potentiellt farlig för dina barn och därför måste du söka hjälp. 
  • Påven Johanna
    Anonym (Samma) skrev 2014-01-26 21:45:18 följande:
    Det är just sådant där prat som inte biter på mig (med all respekt för dina upplevelser, dock). Det är helt enkelt inte så illa med mig. Jag super inte så jag spyr och min son far inte illa.

Det är väl lite det som gör det så svårt. Det är svårt att hitta motivationen att inte ta det där vinet när det inte finns några egentliga problem. Det är också därför jag inte kommer att gå till AA.

Dock vet jag ju att jag borde dra ner för min hälsas skull, men det är som med rökningen. Jag kör liksom bara på även om jag vet att det är farligt.
    Kanske inte nu, men det är väl vad jag vet få som har ett för vidlyftigt alkoholbruk/missbruk där det inte med tiden faktiskt eskalerar. Dessutom är människor som är under stor alkoholpåverkan inte riktigt närvarande, och barn har rätt till föräldrar som finns för dem. 
Svar på tråden Dricker för mycket