Inlägg från: ApanApansson |Visa alla inlägg
  • ApanApansson

Somna utan gråt - HUR??

Släpp alla dessa krav hon är en bebis och uppenbarligen mår HON bäst av att få somna och få sova kvar i er säng, att hon vaknar mycket på natten är inte ett dug konstigt i den åldern.
    Barn måste inte "läras" somna och sova ensamma, varför ska de behöva det när inte vi vuxna ens gör det!?

Det ÄR dåligt med egentid under småbarnsåren, bara att gilla läget.
    Barnen ska ju inte bli tvingade in i saker de inte mår bra av för att deras föräldrar (som själva valt att skaffa dem) vill ha egentid, det kommer när de blir stora vilket går otroligt fort! Njut av att ha ert barn nära och låt henne sova själv när HON ber om det.
    Förlåt om jag låter hård med detta ämne upprör mig!

• ApanApansson

Vår lärde sig att krypa med rumpan först när hn var 10 mån så visst går det!
    Ställ spjälsängen intill er säng och gör dem i samma höjd?

• ApanApansson

Jag är övertygad om att hon inte upplever sin säng som otrygg, det är helt enkelt (naturligtast) att det är tryggare och mysigare hos er.
    Gör det som underlättar mest, det som ger er alla mest av det ni vill ha. Man får tänka och tänka på lösningar tills man hittar något man tycker fungerar, och inte vara rädd för att göra "annorlunda", här har någon vuxen periodvis fått sova i soffan med största barnet bor ni stort så det är långt till sovrummet? Vi har skaffat en väldigt låg säng samt lärt minsta att krypa ner från höjder själv, ni kan ju lägga ett täcke på golvet mm så hon inte slår sig.

• ApanApansson

Ja han klättrar alltid med rumpan först det är som kråkan säger, det sitter i benmärgen

• ApanApansson

Tänkte på något när du sa att hon bökar mycket. Kanske anledningen till att hon sover bättre från början i er säng är att hon har massor av utrymme att "böka" på, spjälsängen är ju inte så rymlig

• ApanApansson

Ja men då har ni ju några saker att testa nu iallafall.
    Skaffa en låg säng eller om ni vill prova att köpa en stor säng med gavel till henne, eller att ha henne uppe/ligga med henne.
    Det gör inte henne något att vara uppe med er, hon får som sagt sina timmar med sömn och hon kommer med tiden ställa in sin dygnsrytm (i vissa fall med lite hjälp) själv

Svar på tråden Somna utan gråt - HUR??