• klarabella87

Någon som kör 16:8 ???

Pratade med en bekant idag som håller på med 16/8 dieten.. (fast nej jag vet att det inte är en diet, det är en LIVSSTIL hos många) Hon äter mellan 12:00- 20:00 sen fastar hon tills nästa dag kl 12:00

Hon hade hållt på i 3 veckor ca och gått ned ganska mycket. Jag blev intresserad.

Själv försöker jag komma tillbaka till min vikt innan graviditeten. Just nu kör jag GI. Klarar inte av LCHF (höll på med det förut, ett ganska långt tag, funkade bra men jag blev tillslut så äcklad av ägg, majjo,grädde, fet yoghurt, keso,m.m. kändes som det var de ända jag åt.. jag klarade tillslut inte en enda dag till =) 

och så saknade jag frukt något enormt) 

Som sagt har nån erfarenhet av denna metod? Jag vill inte köra 5:2 dieten.

www.jonasbergqvist.se/sidor/periodisk-fasta/

• Svar på tråden Någon som kör 16:8 ???
  • Greta22

Jag skulle säga att det var bra att du slutade på LCHF. För jag har läst mycket negativt om den. 
    Många har ju fått problem av den dieten. 

Jag skulle själv aldrig gå på en diet där man ska äta grädde, ägg och bacon. Jag kan inte tänka mig gå på en sådan. Det låter inte nyttigt alls. 

Jag har gått på sallad, soppor, mycket vegetarisk och kött 1-2 gg i veckan max. 
    Dricker vatten med färskpressad jucie i som dryck hemma. 

Du borde se dokumentären forks and knives, handlar om hur man lever länge och äter rätt. 
    Hur man håller sig frisk med rätt kost. 

Den dokumentären hjälpte mig att välja rätt i djungeln av alla dieter. 

Tror den finns på youtube. 

• klarabella87

Ok. Fast jag tyckte alltså att LCHF funkade bra (gick ned i vikt, fick mycket lugnare mage, samt försvann mitt sug efter sött) Så det var inte därför jag slutade utan för att jag blev trött på maten man åt som alltid var samma samma samma.. Speciellt för mig som är vegeterian blev utbudet ännu mera snålt =) 

Tack för tips om filmen, ska kolla upp! 

Svar på tråden Någon som kör 16:8 ???