Inlägg från: supersötasilversara |Visa alla inlägg
  • supersötasilversara

Hur ser era magar ut, min suger!!

Börja träna! Det kan ju säkert hjälpa en hel del, det blir ju inte sämre i alla fall . Det är jobbigt att känna som du, men du KAN hjälpa dig själv genom träning. Och låt det gå tid, du har ju fått två barn tätt plus att de är så små än (= inte mycket tid för din mage att återhämta sig än). Testa Olga Rönnbergs bok "träning för nyblivna mammor". Kolla in på hennes blogg, där finns inspirerande bildet på canliga mammor och deras kroppar. Jag ska testa den för att komma i form igen efter att trean är född.

• supersötasilversara
    Afasi skrev 2014-02-12 18:53:12 följande:
    Tack! Ja jag tycker också att kroppen gjort ett bra jobb, är otroligt glad. Nu är jag ju gravid igen så vi får se hur det blir efter den här graviditeten men jag litar på kroppen och håller tummarna att det inte blir lika många och djupa/breda bristningar som sist.

Oj vad mycket bristningar, det ser ut att göra ont på första bilden? Så fin din mage är efteråt!
  • supersötasilversara
    Afasi skrev 2014-02-13 08:41:14 följande:
    Ska jag vara helt ärlig så är den första bilden inte den värsta jag har haha. Där ser man inte riktigt hur illa det faktiskt var. Det gjorde inte ont men jag hade problem med utslag i bristningarna och en otrolig klåda så jag fick äta klåddämpande tabletter och fick en kortisonsalva utskriven av en läkare på förlossningen. Men om det hade med bristningarna att göra vet jag inte. Tack!

Tänk så olika det verkar vara med bristningar, jag har nog ungeför samma storlek på magen som du (tredje graviditeten) och hittills har jag inte fått en enda bristning. Min mamma o mormor har nig inte fått några heller. Du verkar i alla fall ha kommit i jättebra form efteråt, magen är så platt!
Svar på tråden Hur ser era magar ut, min suger!!