• Jennifer88

Hur ser era magar ut, min suger!!

Hej!

Hur ser era magar ut efter förlossningen?
    Jag har 2 barn, en på 2år och en på 10 månader.
    Jag har bristningar på magen och massa löst skinn så magen liksom hänger hela tiden...
    en redig fladdermage! Och vad jag vet så kommer den alltid se ut så!
    Jag kollar på alla andra mammors magar och dom ser så fina ut........
    varför skulle just jag drabbas av detta!
    Jag hatar min mage och kommer ALDRIG kunna ha bikini eller en tight t-shirt, linne på mej.
    Finns det någon som har det som jag. Är ganska liten väger 55 kg och är 25 detta suger!!!
    Jag kommer ansöka om plastikkirurgi när jag fött alla mina barn!!

• Svar på tråden Hur ser era magar ut, min suger!!
  • Harmagedon

Du har ju väldigt tätt mellan barnen så jag skulle tippa på att det bara tar lite längre tid för din kropp att återhämta sig än för dem du jämför dig med. Det är ju nästan som du kört två graviditeter på raken och man brukar säga att det tar ett år per graviditet för kroppen att åtgärda det den fixar på egen hand. Så jag skulle räkna med två år efter yngsta barnet för dig. Det som är kvar då får du leva med eller ta till andra medel för att bli av med.

• Flickan och kråkan

Mina två första är täta - 16 månader mellan. Nu har jag sluppit bristningar men det tog längre tid för magen att dra ihop sig efter andra än efter första barnet. Fick trean i somras, men då var det 4 respektive 5,5 år sedan de äldre och då gick magen tillbaka rätt fort igen. Nu närmar jag mig i och för sig 40 så min mage ser oavsett barn eller inte inte ut som när jag var tjugo, men inget hängande löst skinn . .Är liten i kroppen jag med - 160cm, 47 kg.

• Bridie

Efter 2 barn och lite fredagstacos ser min ut såhär.... Lite bristningar, slapp hud och många extrakilon, nöjd är jag inte men mycket är mitt eget fel oxå. Om jag vore du skulle jag ge det lite mer tid, huden går nog fortfarande tillbaka lite till efter bara 10 månader.

• cosinus

4 barn på 6 år (2år mellan alla)

Magen är nästan som innan barnen med undantag av att jag lätt blir svullen kring mens. HAr haft tur att slippa bristningar och resten har för mig bara handlat om träning och att tappa vikt.

Huden rynkar sig ju klart mer än innan barnen om jag böjer mig men upprätt är det helt ok. 167 cm och 56 kg ligger jag på, har gått upp 9 kg varje graviditet och jag tror det hjälpt att jag inte blivit så stor eller ökat så mycket i vikt.

• Jennifer88

Bridie: Du har en väldigt fin mage, min är inte ens hälften så fin som din!! Min ser ut som en deg som jäst över och är skrynklig!! Du kan va lycklig!! :)
    Cosinus: ja det var ju inte så mcyket du gick upp, jag gick upp 26 kg med första och 15 kg med andra!! Pust!!
    Motvilligamamman: Skönt att du vågar gå i bikini, önskar jag var så modig och sket i vad andra tycker men jag skämms för mycket!!

Hoppas som ni säger att det kommer se bättre ut med tiden :) Men det är tveksamt!!

• Afasi

Kroppen är faktiskt rätt fantastisk och även om den aldrig blir som förut så kan dom faktiskt bli ganska fina igen. Jag har bara ett barn än så länge (gravid igen) och efter graviditeten med honom så hade jag massor av bristningar på hela magen och ner mot underlivet också faktiskt. Gick "bara" upp 14 kg så det var normalt och magen var inte jättestor heller men ändå blev magen slapp, degig och självklart väldigt förstörd av alla bristningar. Värst drabbad blev nog naveln och partiet däromkring som ju aldrig kommer bli sig likt igen men det har jag accepterat. Bristningarna bleknade och smalnade av men dom kommer aldrig att försvinna. Ser jag till att hålla kroppen i form så är magen ganska fin ändå och då ser den inte så degig ut som den kanske är.

Du har fått barn tätt och tvåan är ju inte så stor ännu. Det hinner bli bättre!Glad

• Flisan79

Det är tyvärr ett genlotteri. Jag skulle tro att en anledning till att du uppfattar "alla andras" magar som fina är för att det är de som visar upp sig mest. Ganska logiskt

Jag tex hade tur. Fick tre barn i tät följd (2 år mellan varje) och gick upp 16,18 och 23 kg. Klarade mig ändå helt utan bristningar på magen. Min lillasyster däremot har bara ett barn och fick massor av bristningar. Inte så rättvist.

Mina bröst blev dock förstörda av bristningar så nu är de rynkiga påsar. Inte heller så kul.

Här är iaf min mage ca 1 år efter sista barnet. Nu väger jag ytterligare några kg mindre men magen är bara lite mindre.

Ursäkta röran på bilden.

• supersötasilversara

Börja träna! Det kan ju säkert hjälpa en hel del, det blir ju inte sämre i alla fall . Det är jobbigt att känna som du, men du KAN hjälpa dig själv genom träning. Och låt det gå tid, du har ju fått två barn tätt plus att de är så små än (= inte mycket tid för din mage att återhämta sig än). Testa Olga Rönnbergs bok "träning för nyblivna mammor". Kolla in på hennes blogg, där finns inspirerande bildet på canliga mammor och deras kroppar. Jag ska testa den för att komma i form igen efter att trean är född.

• Repan

Rynkig o slapp, hängande hud. Konmer inte bli bra pga alla bristningar. Sonen är baa 8 veckor så vet inte exakt hur det blir men bra lär det ej bli just för att bristningarna drar ju knappt ihop sig. Naveln är riktigt ful, hänger hud ovanifrån över den.

Är 25, magen snarare 60. :)

• Afasi
    Repan skrev 2014-02-11 21:12:43 följande:
    Rynkig o slapp, hängande hud. Konmer inte bli bra pga alla bristningar. Sonen är baa 8 veckor så vet inte exakt hur det blir men bra lär det ej bli just för att bristningarna drar ju knappt ihop sig. Naveln är riktigt ful, hänger hud ovanifrån över den.

Är 25, magen snarare 60. :)
    Den kommer nog inte bli som innan med tanke på bristningarna men den kan fortfarande bli riktigt fin. Jag fick mycket bristningar, naveln är ju förstörd men magen i sig är ganska fin ändå. Får se hur den ser ut efter ytterligare en graviditet haha! Ska se om jag hittar bilder på hur min förändrades.
  • Afasi

Bf+13 (kvällen innan igångsättningen och sonens födelse)

2 veckor efter förlossningen

Något år efteråt. Kanske 1½, minns inte riktigt.

Jag är nöjd. Väldigt nöjd! Trodde magen var förstörd för alltid.
  • Afasi
    Flisan79 skrev 2014-02-12 10:44:24 följande:
    Afasi: otroligt fin. Spec med tanke på alla bristningar.
    Tack! Ja jag tycker också att kroppen gjort ett bra jobb, är otroligt glad. Nu är jag ju gravid igen så vi får se hur det blir efter den här graviditeten men jag litar på kroppen och håller tummarna att det inte blir lika många och djupa/breda bristningar som sist.
  • supersötasilversara
    Afasi skrev 2014-02-12 18:53:12 följande:
    Tack! Ja jag tycker också att kroppen gjort ett bra jobb, är otroligt glad. Nu är jag ju gravid igen så vi får se hur det blir efter den här graviditeten men jag litar på kroppen och håller tummarna att det inte blir lika många och djupa/breda bristningar som sist.

Oj vad mycket bristningar, det ser ut att göra ont på första bilden? Så fin din mage är efteråt!
  • Afasi
    supersötasilversara skrev 2014-02-12 22:28:49 följande:

Oj vad mycket bristningar, det ser ut att göra ont på första bilden? Så fin din mage är efteråt!
    Ska jag vara helt ärlig så är den första bilden inte den värsta jag har haha. Där ser man inte riktigt hur illa det faktiskt var. Det gjorde inte ont men jag hade problem med utslag i bristningarna och en otrolig klåda så jag fick äta klåddämpande tabletter och fick en kortisonsalva utskriven av en läkare på förlossningen. Men om det hade med bristningarna att göra vet jag inte.
    Tack!
  • supersötasilversara
    Afasi skrev 2014-02-13 08:41:14 följande:
    Ska jag vara helt ärlig så är den första bilden inte den värsta jag har haha. Där ser man inte riktigt hur illa det faktiskt var. Det gjorde inte ont men jag hade problem med utslag i bristningarna och en otrolig klåda så jag fick äta klåddämpande tabletter och fick en kortisonsalva utskriven av en läkare på förlossningen. Men om det hade med bristningarna att göra vet jag inte. Tack!

Tänk så olika det verkar vara med bristningar, jag har nog ungeför samma storlek på magen som du (tredje graviditeten) och hittills har jag inte fått en enda bristning. Min mamma o mormor har nig inte fått några heller. Du verkar i alla fall ha kommit i jättebra form efteråt, magen är så platt!
  • Afasi
    supersötasilversara skrev 2014-02-13 13:07:16 följande:

Tänk så olika det verkar vara med bristningar, jag har nog ungeför samma storlek på magen som du (tredje graviditeten) och hittills har jag inte fått en enda bristning. Min mamma o mormor har nig inte fått några heller. Du verkar i alla fall ha kommit i jättebra form efteråt, magen är så platt!

Jag tror ju väldigt mycket på att bristningar beror på hormoner. Jag är ju väldigt känslig för hormoner och fick redan i puberteten en hel del bristningar. Under graviditeten upptäckte jag att hela undersidan av brösten var fyllda av dom och då var jag bara i vecka 15. Förutom undersidan av brösten och på magen så hade jag bristningar ner mot underlivet, på höfterna, låren, rumpan, vaderna och insidan av låren. Så nog fick jag bristningar alltid och jag tror garanterat att det berodde på hormoner. Hade ett sjuhelsikes humör också
    Den här gången är jag nu i vecka 16+0 imorgon och har hittills inte fått några men samtidigt är humöret stabilt jämfört med förra gången också. 

Ja jag kom i rätt bra form. När efterbilden togs så tränade jag lite hemma. Sen la jag av med det så då blev ju magen lite degigare igen.

Svar på tråden Hur ser era magar ut, min suger!!