• emi

Ni som haft MA och efter det genomgått en lyckad graviditet!

Jag hade ett MA mellan barn nr 2 och 3. Hjärtat slog i 7+1 men i 9+6 slog det inte mer,  hade stannat i v 8+1 typ. Kände på ngt sätt att allt inte stod rätt till, kändes så ända från plusset.

Blev skrapad 2 dagar efter att jag fått veta (egen önskan). Två månader efter skrapningen plussade jag igen och fick en dotter. Borde egentligen inte ha kunnat plussa med henne på egen hand då nr 2 var ivf men ibland har man tur Glad

Jag förstår din oro, har själv varit orolig alla mina graviditeter (och ju fler graviditeter desto större oro). men det är värt det i slutändan Glad

Lycka till!

• emi

Det är nog så.. Ju äldre man blir desto mer vet man vad som kan hända (spec jag som är bm) och vad man mister. Iaf jag tog det bara som en självklarhet att det skulle gå bra när jag väntade första barnet. Visst tänkte jag lite på missfall (då i form av blödning, MA existerade inte i min tankevärld) men inte alls i samma utsträckning som med de andra graviditeterna. Och ju fler barn desto större oro för att fostret ska ha ngt allvarigt fel. 

För egen del kan det hända att det är bra att mannen inte vill ha fler barn, även om jag själv är aningen ambivalent och ev kan tänka mig ett sladdbarn.

Svar på tråden Ni som haft MA och efter det genomgått en lyckad graviditet!