Inlägg från: Anonym (Vecka 11) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Vecka 11)

Ni som haft MA och efter det genomgått en lyckad graviditet!

Jag hade ett MA mellan mina barn.

Det upptäcktes i vecka 11, embryot/fostret hade "dött" redan i vecka 6-7. Troligen hade hjärtat aldrig ens börjat slå normalt.

Jag kände från början att något var fel. Jag hade inte ETT enda graviditetssymtom. Jag som är en sådan där gravid som spyr trettielva ggr per dag..

Så när jag i v.11 fick små ljusbruna flytningar visste jag på en gång att nu är det kört. Och mycket riktigt, så var det.

• Anonym (Vecka 11)
    Anonym (MA) skrev 2014-01-24 12:06:26 följande:

Beklagar!

Hur lång tid tog det innan du blev gravid igen? Klarade kroppen av att stöta ut allt själv, eller fick du cytotec?

Nej, kroppen klarade aldrig av att fatta det där tyvärr. Det blev aldrig mer än bruna flytningar. Så jag fick ta Cytotec.

Blev gravid igen 3 månader senare och allt gick jättefint
  • Anonym (Vecka 11)
    Anonym (MA) skrev 2014-01-24 12:19:17 följande:

Härligt att det gick bra! smile1.gif

Jag fick själv ett Ma som upptäcktes i v 12 i somras. Fick med cytotec.

Är nu gravid igen och sjukt orolig! Symtomen har i stort sett försvunnit och jag är bara i v 9+3. smile4.gif

Men du gav mig lite hopp om att det ska kunna gå vägen denna gången. Tycker det verkar som det är så många som fått upprepade Ma, men tydligen inte alla! Har inte fått nån blödning än så jag griper efter det halmstrået. smile1.gif
    I vecka 9+3 (v. 10) närmar du dig ju "spökveckorna", och att man mår lite bättre då är verkligen inte ovanligt!

Vill verkligen poängtera, vid mitt MA handlade det inte om symtom som avtog - de fanns aldrig ens där från första början!

Varmt lycka till. Vet hur grymt psykiskt tufft det är att vara gravid igen efter genomgånget missfall..
Svar på tråden Ni som haft MA och efter det genomgått en lyckad graviditet!