• zizuna

Alla som är i vecka 32+ SE HIT!!

Är själv i vecka 33+5 med 4e och ska föda i Lund.
    Tänkte fråga hur ni andra har det? Och vilken vecka ni är i ? Samt vart ska ni föda?

Själv sover jag enormt mycket igen.
    Törstig konstant.
    Kissar varannan timme dygnet runt.
    Känner små konstiga rörelser väldigt långt ner men vet ej om det är bena eller huvudet.
    Får ej tiden att gå :( känns som den står helt stilla nu..suck
    Sist så va han som en virvelvind i magen och ej ens i tankarna att han vill fixera sig ;)

• Svar på tråden Alla som är i vecka 32+ SE HIT!!
  • MarinaT

Är i vecka 33 väntar min andra pojke ska föda i Halmstad (förhoppningsvis) om det inte överraskar!

Jag mår bra förutom att jag sover dåligt! Önskar att det skulle vara annorlunda denna grav eftersom allt annat är!

TS hur snabbt gick dina graviditeter första resp andra? Gick du över tiden eller födde du innan?

Min bm har sagt att jag ska hålla mig hemma de närmaste veckorna inför förlossningen eftersom min första förlossning gick på drygt fem timmar...

Och det gör mig nervös!!!

Jag vill att tiden ska gå snabbt.... Men det gör den inte!

• jennii89

Jag är i 35+2 idag med mitt första barn och jag ska också föda i lund! :) dock troligtvis med planerat kejsarsnitt för hon sitter i säte. Ska till läkaren nästa torsdag och gå igenom vad som ska göras :) jag är konstant yr, blir skakig emellan åt i händerna, och benen känns både skakiga och svaga. Vet inte om det har med graviditeten att göra, så lite orolig är man. Jag är supertrött på att vara gravid nu och hoppas att om det blir ett ks så hoppas jag det blir snaart! ...

• zizuna

Hej Marina

Min första föddes v 39 tog 23tim. 1997

andra v 38 tog 11tim. 2003

tredje v 38 6tim. 2004

alla startade med värkar av sig själv.

Fast jag har enda rädsla att jag får krystvärkar redan vid 4cm öppen :/

Så jag kan ej stanna hemma så länge som jag skulle vilja.

ska bli spännande och se hur lång tid 4e kommer att ta är ju som sagt 10 år sedan sist o.O

MarinaT skrev 2014-01-23 22:59:05 följande:
    Är i vecka 33 väntar min andra pojke ska föda i Halmstad (förhoppningsvis) om det inte överraskar!

Jag mår bra förutom att jag sover dåligt! Önskar att det skulle vara annorlunda denna grav eftersom allt annat är!

TS hur snabbt gick dina graviditeter första resp andra? Gick du över tiden eller födde du innan?

Min bm har sagt att jag ska hålla mig hemma de närmaste veckorna inför förlossningen eftersom min första förlossning gick på drygt fem timmar...

Och det gör mig nervös!!!

Jag vill att tiden ska gå snabbt.... Men det gör den inte!

• zizuna

Hej Jennii

Usch hoppas dem lyckas vända bebeisen eller ta ett snabbt beslut om det blir ks eller ej. För att må som du gör är ju ej kul att gå gravid när man ej mår bra i kroppen. Kan ju vara att graviditeten spökar till en viss del med ökad blodmängd och lättare blir flåsig av att bara gå små sträckor.

Har dem kollat boldtrycket?

Äggvitan?

Eller socker halten?

Med min yngsta utveklade jag depression och panik ångerst vilket jag ej viste då men höll på svimma jämt kall svettades som bara den. Yr kunde bara sova på vänster sida..usch det va jätte jobbigt.

Håller tummarna att dem lyssnar på dina ord med och ser över ditt mående innan dem tar ett beslut.

lycka till!!

jennii89 skrev 2014-01-24 00:32:26 följande:
    Jag är i 35+2 idag med mitt första barn och jag ska också föda i lund! :) dock troligtvis med planerat kejsarsnitt för hon sitter i säte. Ska till läkaren nästa torsdag och gå igenom vad som ska göras :) jag är konstant yr, blir skakig emellan åt i händerna, och benen känns både skakiga och svaga. Vet inte om det har med graviditeten att göra, så lite orolig är man. Jag är supertrött på att vara gravid nu och hoppas att om det blir ett ks så hoppas jag det blir snaart! ...

• Helly

Är i vecka 33 med första, bor utanför Åtvidaberg, men ska föda med kejsarsnitt (på egen begäran) i Norrköping.

Jag är jättetrött igen, precis som i början... jag sover mycket, men sover jättedåligt om ni förstår hur jag menar. Sover "grunt", ingen djupsömn och vaknar för minsta lilla. Är sjukskriven 100% nu för grova sömnsvårigheter och diverse småproblem. Känner av fogarna, men bara när jag ligger ner (skitjobbigt) och sjukgymnasterna är helt blåsta, de säger ju bara att man ska ta det lugnt och slå av på takten om man känner av fogarna. Men om man får ont av att sova då, hur sjutton tar man det lugnare än att ligga still och slappna av? Och så fort jag lägger mig ner sätter ungen igång och knölar runt som en gigantisk daggmask på upptjack.

Jag börjar bli trött på graviditeten, vill ha mitt barn nu. 5 veckor kvar.

• Minttu
    Helly skrev 2014-01-26 22:02:29 följande:

Är i vecka 33 med första, bor utanför Åtvidaberg, men ska föda med kejsarsnitt (på egen begäran) i Norrköping.

Jag är jättetrött igen, precis som i början... jag sover mycket, men sover jättedåligt om ni förstår hur jag menar. Sover "grunt", ingen djupsömn och vaknar för minsta lilla. Är sjukskriven 100% nu för grova sömnsvårigheter och diverse småproblem. Känner av fogarna, men bara när jag ligger ner (skitjobbigt) och sjukgymnasterna är helt blåsta, de säger ju bara att man ska ta det lugnt och slå av på takten om man känner av fogarna. Men om man får ont av att sova då, hur sjutton tar man det lugnare än att ligga still och slappna av? Och så fort jag lägger mig ner sätter ungen igång och knölar runt som en gigantisk daggmask på upptjack.

Jag är "bara" i v31+4 och hade egentligen inte tänkt skriva utan bara tänkt läsa lite i tråden men så gick jag se meningen

-som en gigantisk daggmask på uppåttjack :) Så jäkla bra beskrivet :) Tack för dagens asgarv :D
  • zizuna

Fy låter ingen vidare :(

Jag förstår detta med sömnen man blir tokig på den snart!

Vilket datum har du igångsättning?

Jag ska på TUL den 5e men då har jag bara 30 dagar kvar till BF så tror ej dem kommer göra något åt om han ej växer så mycket utan dem lär nog låta mig gå ut tiden. Min ligger huller om buller så ska bli skoj och se om han kommer ut med huvudet före eller vad.

Jag har BF 8/3

• Helly
    zizuna skrev 2014-01-26 22:17:07 följande:
    Fy låter ingen vidare :(
    Jag förstår detta med sömnen man blir tokig på den snart!
    Vilket datum har du igångsättning?
    Jag ska på TUL den 5e men då har jag bara 30 dagar kvar till BF så tror ej dem kommer göra något åt om han ej växer så mycket utan dem lär nog låta mig gå ut tiden. Min ligger huller om buller så ska bli skoj och se om han kommer ut med huvudet före eller vad.
    Jag har BF 8/3
    Min BF är egentligen 16 mars, så jag kommer opereras antingen den 10e (måndag) eller 7e (fredag). Ska få datum om ett par veckor, ser verkligen fram emot att få reda på mitt barns födelsedag. =) Tror att ett operationsdatum kommer hjälpa mig att härda ut och räkna ner. =)
  • Fairytale01

Hej svejs här är en i v33+4, ska också föda i Lund, 4:e barnet!
    Blev dock flyttad på rul, en vecka, men på tul låg tösen i magen på +15% så jag gissar på att Bf ligger runt 2-4/3.
    Känner mig enormt otymplig och trött på att vara gravid och har dessutom min minste buse på 10 månader att jaga efter varje dag så jag bara längtar tills magen inte är i vägen!

• emsapemsa

Hej! Jag är i v 33+4 och känner mig så gnällig för tillfället ;) har haft en mensvärk-liknande känsla i magen och ryggen nu några dagar, mina händer har börjat svullna och jag tror jag kommer få en släng av karpaltunnelsyndrom denna gång också (hade det förra grav), bebisen är fixerad och trycker på neråt, kissar hela tiden, svårt att sova.. Behöver jag säga att jag vill att bebis ska komma nu?

• emsapemsa
    Är i vecka 33 med första, bor utanför Åtvidaberg, men ska föda med kejsarsnitt (på egen begäran) i Norrköping. Jag är jättetrött igen, precis som i början... jag sover mycket, men sover jättedåligt om ni förstår hur jag menar. Sover "grunt", ingen djupsömn och vaknar för minsta lilla. Är sjukskriven 100% nu för grova sömnsvårigheter och diverse småproblem. Känner av fogarna, men bara när jag ligger ner (skitjobbigt) och sjukgymnasterna är helt blåsta, de säger ju bara att man ska ta det lugnt och slå av på takten om man känner av fogarna. Men om man får ont av att sova då, hur sjutton tar man det lugnare än att ligga still och slappna av? Och så fort jag lägger mig ner sätter ungen igång och knölar runt som en gigantisk daggmask på upptjack. Jag börjar bli trött på graviditeten, vill ha mitt barn nu. 5 veckor kvar.

Känner verkligen med dig! Har också haft foglossning under den här graviditeten, startade i v 17 när illamåendet började avta ;) är sjukskriven nu med, så jag åker och lämnar sonen hos dagmamma vid nio (känner mig som världens dåligaste mamma) sen åker jag hem och försöker ta igen förlorad nattsömn innan jag hämtar honom vid två. Dagarna känns som ett töcken..
  • zizuna

Ja ska bli skoj och se när du får bli mamma ;)

Helly skrev 2014-01-26 22:41:34 följande:
    Min BF är egentligen 16 mars, så jag kommer opereras antingen den 10e (måndag) eller 7e (fredag). Ska få datum om ett par veckor, ser verkligen fram emot att få reda på mitt barns födelsedag. =) Tror att ett operationsdatum kommer hjälpa mig att härda ut och räkna ner. =)

• zizuna

Får man fråga vart i lund du bor?

Själv bor jag i Eslöv :) och väntar min 4e men första sonen ;)

Fairytale01 skrev 2014-01-26 23:11:01 följande:
    Hej svejs här är en i v33+4, ska också föda i Lund, 4:e barnet!

Blev dock flyttad på rul, en vecka, men på tul låg tösen i magen på +15% så jag gissar på att Bf ligger runt 2-4/3.

Känner mig enormt otymplig och trött på att vara gravid och har dessutom min minste buse på 10 månader att jaga efter varje dag så jag bara längtar tills magen inte är i vägen!

• zizuna

Nej jag tror dig ;)

Själv bor jag mest i sängen då jag kan ej stå upp längre tider pga smärtor i höften sammandragningar och i svanken. Kissar varannan timme och törstig som bara den :/

Önskade jag hade bara några dagar kvar men nix. 40 dagar kvar idag!!

emsapemsa skrev 2014-01-26 23:17:42 följande:
    Hej! Jag är i v 33+4 och känner mig så gnällig för tillfället ;) har haft en mensvärk-liknande känsla i magen och ryggen nu några dagar, mina händer har börjat svullna och jag tror jag kommer få en släng av karpaltunnelsyndrom denna gång också (hade det förra grav), bebisen är fixerad och trycker på neråt, kissar hela tiden, svårt att sova.. Behöver jag säga att jag vill att bebis ska komma nu?

• Fairytale01

Zizuna, jag bor inte i Lund utan söder om Malmö. Men jag har bott i Lund tidigare och fött mina andra barn där, trivs toppen där

Här blir det inte mycket sömn heller..är nog på toa var 20e till var 30e minut och är så sjukt trött på det... Samt att lille sonen just nu sover som en kratta pga tänder...
    Foglossning på det och alla andra krämpor! Ja men snart är det över iaf

Då kanske vi är några som föder samtidigt i Lund!

• emsapemsa
    zizuna skrev 2014-01-27 01:53:57 följande:
    Nej jag tror dig ;) Själv bor jag mest i sängen då jag kan ej stå upp längre tider pga smärtor i höften sammandragningar och i svanken. Kissar varannan timme och törstig som bara den :/ Önskade jag hade bara några dagar kvar men nix. 40 dagar kvar idag!!

Åh det låter inget kul, och januari som är årets längsta månad. Varför tar den aldrig slut? Tänker att så fort vi går in i februari så kommer det bara svischa till ;)
  • zizuna

Ja hoppas det :)

Jag känner knappt någon i skåne då jag är från början från Stockholm :)

Jag sover mina 2h sen kissa. Önskar verkligen att det är dax snart håller på dö av tristess!!

Sambon ska nu jobba från tis till mån så nu får bebisen inte komma :) han har inga möjligheter att komma loss då han kör lastbil mellan Danmark och Jönköping :/

Fast har sagt måste jag föda får min äldsta dotter följa med hon blir 17 om 4 veckor ;)

Fairytale01 skrev 2014-01-27 01:58:13 följande:
    Zizuna, jag bor inte i Lund utan söder om Malmö. Men jag har bott i Lund tidigare och fött mina andra barn där, trivs toppen där

Här blir det inte mycket sömn heller..är nog på toa var 20e till var 30e minut och är så sjukt trött på det... Samt att lille sonen just nu sover som en kratta pga tänder...

Foglossning på det och alla andra krämpor! Ja men snart är det över iaf

Då kanske vi är några som föder samtidigt i Lund!

• zizuna

Håller med dig men denna årets januari tar verkligen priset med att va sååååå lång!!

Tur att februari har färre dagar ;)

emsapemsa skrev 2014-01-27 21:58:09 följande:
    Åh det låter inget kul, och januari som är årets längsta månad. Varför tar den aldrig slut? Tänker att så fort vi går in i februari så kommer det bara svischa till ;)

Svar på tråden Alla som är i vecka 32+ SE HIT!!