Alkoholisttendenser?
Anonym (Alkoholist?) skrev 2014-01-23 14:07:06 följande:
Jag vill SÅ gärna bara ta en klunk av baileysen vi har i kylskåpet, eller av vinet som står i vitrinskåpet, bara för att få känna den där känslan av att alkoholen liksom sprider sig i kroppen.
Det är ju också ett väldigt bra sätt att koppla av på, att få släppa "tyngderna" som allt omkringen orsakar.
Just detta sug tror jag inte att man "utvecklar" på något sätt genom att dricka mycket, utan man har det i sig via generna och att det utvecklar sig till fullo i vuxen eller mogen ålder om jag säger så. Jag vet inte riktigt vad mer jag ska säga om det men, i mitt fall trodde jag en tid att det var borta och försvann eftersom jag aldrig drack någonting i långa perioder. Mer än 24 månader som längst. Ändå sitter jag här nu och kan berätta att detta sug kom tillbaka igår och jag har känt av det till och från hela dagen idag. Nu ska jag inte säga att jag lider av det, det är bara så irriterande och onödigt eftersom jag inte ska dricka i dag.
Sen om du nu som jag avstår från att dricka alkohol överhuvudtaget är ju helt upp till dig men, jag har valt att sluta helt och dricker bara vatten och kaffe när jag blir bortbjuden. Du bör nog tänka likadant.