Svenskar i England? :)
Hej,
Jag bodde i England i tre år innan jag flyttade till Sverige i två år. Gifte mig sedan med en brittisk man förra året och har nu bott med honom i England ( inte London ) i ca 1,5 år.
Jag har panik. Han vill köpa hus och ha barn men jag kan inte se hur vi ska göra det då
1. Husen är så små och så dyra , standarden är hemsk. Mögel
2. Barnomsorgen är hemskt dyr
3. Jag har ingen familj här och tror att jag vill ha nära till min familj också när vi har barn.
Han verkar ha kommentarer på allt jag säger. Att jag kommer att vänja mig vid standarden. Att jag inte träffar min familj mycket ändå och inte är nära med dem ( sant var inte nära med dem när jag bodde i Sverige) och han säger att vi får det att fungera med barnomsorg men jag ser inte hur. Hans mamma får då ta barnen innan och efter förskola / skola då fritids inte finns....samt att hon kommer behöva ha barnet en dag i veckan så vi kan betala för förskola...
Jag står nu i valet och kvalet på om jagjag ska satsa på det här livet i England. Eller flytta till Sverige igen. Jag känner mig så rädd, även rädd över vad som händer om vi får barn här och om vi skulle gå isär.