• Stepph

Svenskar i England? :)

Jag bor i London sedan tio år tillbaka och är numera gift med engelsk man som jag väntar mitt första barn med. Flyttade till London med drömmar om att bli kock och det gick inget vidare men upptäckte istället att jag hade talang för PR och började studera på universitet och blev kvar. Vi har nyligen köpt och flyttat in i ett townhouse i ett centralt beläget område, som vi nu håller på att renovera. Spenderar ganska lite tid i Sverige även om vi åker hem någon/några veckor varje år men det är vanligare att mina föräldrar och vänner kommer hit.

• Stepph
    LndMama skrev 2014-03-12 16:10:37 följande:
    Wow! Då är du verkligen en London expert! Grattis till graviditeten, när är BF? Jag har bott här i drygt 4 månader och känner mig fortfarande virrig i stan men samtidigt är det så skönt att det alltid finns något nytt att se/göra. Vi passar på att göra så mycket som möjligt innan bebis kommer i maj, därefter blir det nog en massa parkhäng

Ett och annat har man väl hunnit lära sig. Skrattande 3:e oktober.

Hur trivs du och vart bor ni? Det är fördelen med London, oavsett om man har barn eller inte, det finns alltid saker att göra. Parkhäng med barn ser jag också fram emot, vi kommer bo i närheten av en stor och superfin park.
  • Stepph
    LndMama skrev 2014-03-31 11:30:32 följande:
    Härligt! Då har ni en spännande tid framför er! Om det är ert första barn i England så kan jag bara tala gott om mödravården. Helt fantastiska barnmorskor finns det och de tar en alltid på allvar. Vi bor i sydvästra London och har cirka 20 minuter till stan. Jag trivs helt fantastiskt i London! Vad skönt att ni kommer att bo nära grönområde, guld värt i en stad som denna

Det är första barnet öht. Vi får nästan kunglig behandling på vårt sjukhus och av vår BM, min svärfars bror är en big shot på sjukhuset. Svågerpolitik när den är som bäst. Vi bor i västra London och trivs superbra. Hur kommer det sig att ni hamnade i London?
  • Stepph
    LndMama skrev 2014-04-04 11:28:22 följande:it
    Haha, då får ni den ultimata upplevelsen. Aldrig fel med lite kontakter Skrattande Jag förstår att ni trivs, finns riktigt härliga områden i västra London. Vi flyttade hit för att vi fick lite av en "once in a lifetime" chans genom jobb och tog den direkt och det faktum att placeringen var i London gjorde inte erbjudandet mindre attraktivt direkt Glad

Det är härligt. Kul, modigt att hoppa på tåget också! Det är en stor omställning och många saker man tar för givet i Sverige är inte alls självklara här.
    Anna77x skrev 2014-04-04 10:47:30 följande:
    Vad är bra med UK?? - hjälp! Varför bor ni här och vad är fördelarna? Jag är typ fast här pga jobb och min partner är från UK.
    Jag tycker att fördelarna vida överstiger det negativa.

Först tänkte jag bara jobba här några år, tjäna bra pengar och flytta hem och stadga mig. Men så träffade jag min man och stanna blev ett naturligt val. London är en grym stad att bo i och nu förstår jag inte hur jag tänkte när jag planerade att flytta hem. Obegripligt.

Skulle ha extremt svårt att anpassa mig till att leva ''svenskt''.

Svar på tråden Svenskar i England? :)