Inlägg från: Isabella06 |Visa alla inlägg
  • Isabella06

När kom förvärkarna och när kom bebben?

Inga känningar förutom om jag riktigt ansträngde kroppen ( red ända in i 8e månaden) med första.

Andra barnet hade jag hemska förvärkar från v 25 ca. Låg inne och stannade upp prematura sammandragningar i v 30. Han kom i v 37.

Nu gravid i v 36, och haft ännu mera och värre förvärkar. Men inga som visat att han skulle vilja komma tidigare.

• Isabella06
    Miss Olsen skrev 2014-01-23 07:49:24 följande:

Okej så det stannade bara av då? Det var inga smärtfria värkar du hade då eller?
    Isabella06 skrev 2014-01-23 07:28:43 följande:Inga känningar förutom om jag riktigt ansträngde kroppen ( red ända in i 8e månaden) med första. Andra barnet hade jag hemska förvärkar från v 25 ca. Låg inne och stannade upp prematura sammandragningar i v 30. Han kom i v 37. Nu gravid i v 36, och haft ännu mera och värre förvärkar. Men inga som visat att han skulle vilja komma tidigare.

Har du varit inne på koll nu då med trean? Så du vet tappen inte är påverkad? Min var inte det när jag var och kollade. Märkligt det kan va så här tycker jag. Det känns inte som att man kommer få ngn hint om att det är på g direkt utan att det plötsligt bara sätter igång pang bom.
    Öppen 3 cm och mjuk tapp i v 34 även med detta barn. Men det som vi trodde va på g för en vecka sen stannade helt av :(

Jag är lite rädd att jag går och smygöppnar mig nu med alla förvärkar och att det sen går i raket fart. Men men. Inga tecken på att det är några riktiga värkar än :((
  • Isabella06
    Miss Olsen skrev 2014-01-23 12:23:15 följande:

A asså jag tycker det är jättesvårt med alla dessa signaler. Det gör ju bara att man tror det ska starta och så måste man ställa in dig på det och så bara stannar det av. Jag hade hellre då inte velat känna ngt alls och sen att det satt igång. Nu blir man ju lurad hela tiden. I fredags sist hade jag tydliga och regelb. onda FV men sen har det mest varit kortvariga perioder med SD som mest moler och idag och igår har den där bandformiga känslan runt höfter och rumpa tilltagit i styrka och det moler konstant! Känner mig tung ner i bäckenet också. Men inga rb FV.
    Kunde ha skrivit det själv.. Precis så jag har haft det sista veckorna.

Känner mig mentalt slut körd och blir super stressad för minsta känning :/

Idag bara måste jag ut och gå, ta nya prover hos bm och hämta stora tjejen i skolan. Och jag vet att jag kommer ligga däckad hela jäkla eftermiddagen/kvällen i förvärkar sen :'(
  • Isabella06

Jag och sambon hade sex igår kväll/natt.

Pga alla hemska förvärkar så fick jag ingen orgasm och han kom inte i mig. Ändå satte det en väldans fart i magen med riktigt regelbundna förvärkar. Höll i sig mellan 00-04 när jag till slut däckade. Minsta hemma vaknade vid 07 :/ och nu vid stilla sittande är det mer mensvärk, obehag.

Orkar inte med dessa falska alarm :( Går in i v 37 på söndag. Nu får han mer än gärna bestämma sig för att komma ut!!!

Svar på tråden När kom förvärkarna och när kom bebben?