• Anonym (Ung mamma)

Hjälp Mig.

Är en ensamstående ung mamma med en 1åring och en 3åring. Tar zolpidem till natten men får såna black-outs och på dagen tar jag xanor och zyprexa. Minnet är inte vad det ska vara och jag är allmänt "off"!

Frågan lyder, finns det något annat jag kan ta tillsammans med mina mediciner för att bli jämnare?

• Svar på tråden Hjälp Mig.
  • NoOx
    Anonym (??) skrev 2014-01-22 21:33:32 följande:
    Till en person som äter medicin mot schizofreni?
    Eh, så vad? Tar själv zyprexa o röka ibland, mår hur bra som.
    For Ze LuLz
  • NoOx
    NoOx skrev 2014-01-22 21:34:44 följande:
    Eh, så vad? Tar själv zyprexa o röka ibland, mår hur bra som.
    Och vi är inte schizofrena
    For Ze LuLz
  • Anonym (??)
    NoOx skrev 2014-01-22 21:36:09 följande:
    Och vi är inte schizofrena

Ni ska nog inte snacka.

• NoOx
    Anonym (??) skrev 2014-01-22 21:38:11 följande:

Ni ska nog inte snacka.

Skriva* kanske du menade?
    For Ze LuLz
  • Anonym (Ung mamma)
    Flizus skrev 2014-01-22 21:30:20 följande:
    Behöver du medicin för att fungera så kommer du säkert att få den utskriven. Du har ett ansvar gentemot dig själv och dina barn och därför bör du omedelbart kontakta din läkare och tala om problemet. Det är läkaren som förskriver läkemedlen som kan detta bäst - FL är inte rätt forum för denna diskussion.
    Vet annars inte vem jag ska vända mig till. Vill ju bara få rätt på vad som känns fel.
  • frappa
    Anonym (Ung mamma) skrev 2014-01-22 21:29:21 följande:
    Jag har ju astma.. Annars vet jag inte mer än att jag varit inlagd på psyk i Lund?

Varför var du inlagd där?

Astma är knappast en psykisk sjukdom/åkomma.

• frappa
    Anonym (Ung mamma) skrev 2014-01-22 21:32:57 följande:
    Okej, har väl fattat att jag inte ska röka brass i varje fall.. Men iktivilen kan väl inte vara så hemskt om det är bensoblablabla.

Iktrovil pratar du om nu väl?

Det är en benzo.

• Anonym (Ung mamma)
    frappa skrev 2014-01-22 21:42:53 följande:

Varför var du inlagd där?

Astma är knappast en psykisk sjukdom/åkomma.

Jag liksom "försvann" ett tag och var jätte ledsen.
    frappa skrev 2014-01-22 21:43:48 följande:

Iktrovil pratar du om nu väl?

Det är en benzo.

Ja så hette dom nog.
  • frappa
    Anonym (Ung mamma) skrev 2014-01-22 21:46:02 följande:
    Jag liksom "försvann" ett tag och var jätte ledsen.
    Ja så hette dom nog.

Men dom måste haft en fundering på vad problemet var.

Man lägger ju bara inte in folk för skoj skull.

• Anonym (Ung mamma)
    frappa skrev 2014-01-22 21:47:08 följande:

Men dom måste haft en fundering på vad problemet var.

Man lägger ju bara inte in folk för skoj skull.

Minns inte ens hur jag landade där Rynkar på näsan
  • NaCl

Ta och läs på bipacksedlarna till dina mediciner! Och ät inget som inte en läkare har förskrivit.  Behöver du hjälp - sök hjälp! Behöver du stöd i att orka vara en fungerande mamma så prata med BVC. Var rädd om dig!

• Anonym (Ung mamma)
    Anonym (Ung mamma) skrev 2014-01-22 21:48:48 följande:
    Minns inte ens hur jag landade där Rynkar på näsan
    Minns faktiskt inte så mycket alls från då nu när jag tänker efter.. Min mamma var det som fick in mig i varje fall
  • Anonym (troll)

Är alla dina mediciner receptbelagda och utskrivna till dig?

Självklart ska du inte använda dig av illegala substanser, vad är det här för idioti?

Det här är en trolltråd hoppas jag?

• Anonym (Ung mamma)
    Anonym (troll) skrev 2014-01-22 22:10:18 följande:

Är alla dina mediciner receptbelagda och utskrivna till dig?

Självklart ska du inte använda dig av illegala substanser, vad är det här för idioti?

Det här är en trolltråd hoppas jag?

Vad betyder trolltråd?

Jo jag har medicinerna utskrivna men jag köper extra lugnande och sömn tableter.
  • Anonym (troll)
    Anonym (Ung mamma) skrev 2014-01-22 22:17:23 följande:
    Vad betyder trolltråd?

Jo jag har medicinerna utskrivna men jag köper extra lugnande och sömn tableter.

Vad behöver du lugnande för? och sömntabletter?

Är du ensamstående?

• Anonym (retsam Slin)

Jag är i ungefär samma sits som du, tre barn och medicinerar med zyprexa på dagarna stilnoct till natten.

På dagarna kombinerar jag med Maja för att må bra, till natten sväljer jag ner medicinen med 2-4 glas öl eller vin .

Sover natten igenom och vaknar utsövd utan att blivit störd.

Köpte nyligen tv spel till barnen vilket gör att dom är sysselsatta nästan hela tiden .

• Anonym (Ung mamma)
    Anonym (troll) skrev 2014-01-22 22:19:08 följande:

Vad behöver du lugnande för? och sömntabletter?

Är du ensamstående?

Har svårt att sova och är uppspelt på dagarna. Jo är ensamstående.
  • Anonym (troll)

Jag tror fortfarande att detta är en trolltråd och nästan alla som svarat i den med, men jag ska svara ändå.

Sluta ta ALLA dina mediciner. Också går du till din läkare och säga alla tabletter du tagit och hur mycket av alla, även de du tar själv som sömntabletter. Sen förklarar du hur du mår och att du funderat på illegala substanser. Du kommer med största sannolikhet att få en samtalskontakt, och vissa tabletter ordinerade - ta då endast dem! och ring numret och boka in ett möte och börja din väg mot tillfrisknande och ett bättre liv, för dig och dina barn.

• Anonym (Ung mamma)
    Anonym (retsam Slin) skrev 2014-01-23 01:33:59 följande:
    Jag är i ungefär samma sits som du, tre barn och medicinerar med zyprexa på dagarna stilnoct till natten.

På dagarna kombinerar jag med Maja för att må bra, till natten sväljer jag ner medicinen med 2-4 glas öl eller vin .
    Sover natten igenom och vaknar utsövd utan att blivit störd.

Köpte nyligen tv spel till barnen vilket gör att dom är sysselsatta nästan hela tiden .

Då är jag i varje fall inte ensam. Min mamma brukar ta mina ungar ibland.

Anonym (troll) skrev 2014-01-23 08:59:34 följande:

Jag tror fortfarande att detta är en trolltråd och nästan alla som svarat i den med, men jag ska svara ändå.

Sluta ta ALLA dina mediciner. Också går du till din läkare och säga alla tabletter du tagit och hur mycket av alla, även de du tar själv som sömntabletter. Sen förklarar du hur du mår och att du funderat på illegala substanser. Du kommer med största sannolikhet att få en samtalskontakt, och vissa tabletter ordinerade - ta då endast dem! och ring numret och boka in ett möte och börja din väg mot tillfrisknande och ett bättre liv, för dig och dina barn.

Fick googla trolltråd och vet nu att det betyder en påhittad tråd. Varför säger du så?? Det är väl du som är trollet efter som du kallar dig troll!

• Anonym (Ung mamma)
    Anonym (troll) skrev 2014-01-23 08:59:34 följande:

Ändå vill jag tacka för ditt svar.

Tack alla andra åxå.

Svar på tråden Hjälp Mig.